صفحه اصلی / استان ها / همدان / انتقاد از تعلق نیافتن کارت سوخت به ماشین آلات کشاورزی
انتقاد از تعلق نیافتن کارت سوخت به ماشین آلات کشاورزی

انتقاد از تعلق نیافتن کارت سوخت به ماشین آلات کشاورزی

رئیس مرکز مکانیزاسیون کشاورزی از عملکرد بخش صنعتی انتقاد کرد و گفت: ماشین آلات کشاورزی در منشور صنعت قرار ندارند بنابراین کارت سوخت به آنها تعلق نمی‌گیرد و همچنین در سراسر کشور جایگاه سوختی برای آنها تعبیه نشده است.

نشا مکانیزه

به گزارش کسب و کار نیوز، کامبیز عباسی دوشنبه  12 شهریور در یازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران با بیان اینکه مکانیزاسیون به معنای کاربرد ماشین در فرآیند تولید محصولات کشاورزی است اظهار کرد: کشاورزی در کشور ما وابسته به اقلیم است و ما در بخش کشاورزی به دنبال افزایش پایداری محصولات هستیم بنابراین دانشجویان و محققان باید تحقیقات خود را به مزارع بیاورند تا گره از کار دولت باز شود.

وی با بیان اینکه رکورد زنی در حوزه تولید مهم نیست چرا که پایداری تولیدات و حفظ آب و خاک در اولویت اول قرار دارد ادامه داد: باید در طرح های ارائه شده به سمتی پیش برویم که تقاضای آب کاهش یابد.

وی با تشریح اقدامات ایران در حوزه توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اضافه کرد: سطحی معادل ۱۳٫۵ میلیون هکتار از اراضی کشور به صورت مکانیزه خاک ورزی می‌شوند و به طور میانگین ۷۵ تا ۸۵ درصد اراضی کشور به صورت مکانیزه کاشت می‌شود و در حوزه غلات که ۸٫۲ میلیون هکتار از اراضی کشور را تشکیل می‌دهد بیش از  95 درصد به صورت مکانیزه برداشت می شود.

عباسی گفت: البته در برخی حوزه ها نیاز است که مکانیزاسیون افزایش یابد مانند مکانیزاسیون باغبانی کشور و مکانیزاسیون در حوزه گیاهان دارویی اما در محصولات عمده و اساسی مثل غلات و محصولات صنعتی مکانیزاسیون فراتر از ۸۵ تا ۹۵ درصد انجام می‌شود. همچنین یکی از دلایل موفقیت ما در حوزه تولید گندم طی سالهای اخیر این است که بیش از  70 تا ۷۵ درصد کشت گندم به صورت مکانیزه انجام شده است.

 وی با بیان اینکه در یک بازه زمانی کمتر از ۵ سال؛ بیش از  12 هزار دستگاه بذرکار  وارد عرصه تولید غلات شد و بیش از  6000 دستگاه کمباین برنج وارد اراضی شالیزاری کشور گردید، عنوان کرد: مفهوم این امر آن است که حضور و نفوذ ماشین در عرصه تولید محصولات کشاورزی افزایش یافته و در محصولات مختلف زراعی، باغی، دام و طیور و آبزی پروری روند نفوذ متفاوت است.

عباسی، توسعه کشت نشا کاری به جای کاشتن بذر، کاشت اقلام زود رس، توسعه گلخانه‌ها و حفظ بقایای گیاهی را از سیاست‌های وزارت کشاورزی برای کاهش مصرف آب برشمرد و تصریح کرد: تکنیک های سم پاشی نیاز به بازنگری دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.