صفحه اصلی / ورزشی / ورزش بانوان / عملکرد بانوان ایران در بازی‌های آسیایی/ مدال بیشتر، طلای کمتر
عملکرد بانوان ایران در بازی‌های آسیایی/ مدال بیشتر، طلای کمتر

عملکرد بانوان ایران در بازی‌های آسیایی/ مدال بیشتر، طلای کمتر

ورزش بانوان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا هرچند از لحاظ تعداد مدال نسبت به دوره قبل رشد داشت اما در این دوره از لحاظ مدال طلا افت کرد و در رشته های انفرادی هیچ مدال طلایی کسب نکرد.

کبدی بانوان

به گزارش کسب و کار نیوز  بیان کرده بود: ” قطعا مدال‌ها کیفی تر خواهد شد. شک ندارم تعداد مدال‌ها هم افزایش پیدا می‌کند اما در برخی از رشته‌ها نگاه توسعه‌ای و افزایش انگیزه است و این رشته‌ها به سطحی رسیده‌اند که باید در بازی‌های آسیایی حضور پیدا کنند تا در دوره‌های بعد بتوانند روی سکو بایستند.”

هر چند از لحاظ کیفی رشد لازم در مدال آوری بانوان به وجود نیامده است اما بر خلاف نفرات اعزامی مردان، افزایش تعداد بانوان شرکت کننده در بازیهای آسیایی و رشد ۴۸ نفری در نفرات اعزامی یک اتفاق مثبت برای ورزش بانوان بود. البته به شرط اینکه حمایت از ورزش بانوان به همین رشد تعداد نفرات اعزامی خلاصه نشود و با فراهم ساختن امکانات لازم برای ورزش بانوان، شاهد مدال آوری بیشتر آنها در بازیهای آسیایی ۲۰۲۲ باشیم.

البته افت محسوس برخی رشته ها مانند تیراندازی باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد و فدراسیون مربوطه به خاطر این نزول چشمگیر باید مواخذه شود چرا که تیراندازی یکی از رشته های المپیکی مهم است که مدالهای زیادی در آن توزیع می شود اما رشته ای مثل کبدی که بانوان ما قهرمانی ارزشمندی در آن بدست آوردند، المپیکی نیست.

رسیدن به سطح کشورهایی که اکثر مدال ها را از آن خود می‌کنند نیازمند برنامه ریزی دقیق و توجه زیاد است و باید از حمایت های شعارگونه در ورزش بانوان به سمت حمایت های جدی و عملی پیش رویم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تقابل دختران فوتبالیست در شب/ دربی کرمان برنده نداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، تیم‌های حاضر در لیگ فوتبال بانوان در هفته پانزدهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.