صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / بررسی مشکلات بهره وری از انرژی‌های تجدید پذیر در کمیسیون انرژی
بررسی مشکلات بهره وری از انرژی‌های تجدید پذیر در کمیسیون انرژی

/اخبار جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس/

بررسی مشکلات بهره وری از انرژی‌های تجدید پذیر در کمیسیون انرژی

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی مسائل و مشکلات توسعه و بهره وری از انرژی های تجدید پذیر در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

 کمیسیون‌های تخصصی مجلس

علی بختیار در گفت و گو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی، بیان کرد: دستور کمیسیون حول محور انرژی های تجدید پذیر بود. ما باید منابع و اعتبارات لازم را برای توسعه انرژی های تجدید پذیر فراهم کنیم. اکنون حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به نیروگاه انرژی های تجدید پذیر پرداخت نشده است. علت این بدهی این است که دولت در سال ۹۶ بخشی از وصول در آمد عوارض برق را پرداخت نکرده است.

وی در ادامه گفت: در بودجه سال ۹۷ رقم پیشنهادی ما ۸ درصد افزایش داشت یعنی ۱۲۸۰میلیارد تومان است که تاکنون تنها ۲۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است. سازمان برنامه و بودجه با وجودی که مبلغ تصویب شده وصول شده است، به این نیروگاه ها پرداخت نکرده است.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس ادامه داد: طبق ماده ۲۳۶ آئین نامه قرار است در این هفته تخلفات دولت در عدم پرداخت عوارض برق در صحن قرائت شود. باتوجه به اینکه ما برای رسیدن به بهر وری ۵ درصدی از انرژی های تجدید پذیر در طول برنامه ششم باید اقدامات لازم را انجام دهیم و باید ما به تفاوت مبلغ تصویب شده پرداخت شود تصمیم داریم طرح دو فوریتی در این زمینه تدوین کنیم.

وی در پایان گفت: بحث بعدی در خصوص توسعه نیروگاه های سی اچ پی( تولید هم زمان برق و حرارت) و مشکلاتی که با آن مواجه هستند بود. مسائل و مشکلات این حوزه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی مقاوم سازی ساختمان ها در کمیسیون عمران

همچنین نایب رئیس کمیسیون عمران از بررسی بحث مقاوم سازی ساختمان ها در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

 سید احسن علوی در گفت و گو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران، بیان کرد: در جلسه امروز بحث مقاوم سازی ساختمان ها و استفاده از شتاب نگار ولرزه نگار  که قبلا نیز در کمیسیون بررسی شده بود مجددا به بحث گذاشته شد و قرار است با حضور کارشناسان عمران نیز در کمیسیون بررسی شود و سپس مجددا به دستور بازگردد.

وی در ادامه مطرح کرد: موضوع بعدی انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان بود که مورد ارزیابی قرار گرفت و قرار شد وزارت نیرو گزارش هایی را در خصوص راه های موجود برای تامین آب استان به کمیسیون ارائه دهد.

بررسی لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری در کمیسیون شوراها

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از بررسی لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

اصغر سلیمی در گفت و گو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، بیان کرد: در جلسه امروز در درجه اول لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری مورد بررسی قرار گرفت. این لایحه ۶۷ ماده دارد و مواد ۹ و ۱۵ آن برای بررسی به کمیسیون شوراها ارجاع داده شده است. کلیات آن در کمیسیون به تصویب رسید و برای بررسی بیشتر به کارگروه مربوط ارجاع داده شد.

وی در ادامه گفت: موضوع بعدی طرح افزایش تعداد نمایندگان بود که در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت. اختلاف نظر هایی در بین نمایندگان استان یزد در این زمینه وجود داشت. هر چهار نماینده در این خصوص در کمیسیون مطالب خود را مطرح کردند. در نهایت کمیسیون به این نتیجه رسید که بر سری رای قبلی خود بماند.

اخبار کمیسیون‌های تخصصی در این خبر تکمیل می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.