صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / افتتاح فاز نخست پروژه تله‌مدیسین در شرکت نفت فلات قاره ایران
افتتاح فاز نخست پروژه تله‌مدیسین در شرکت نفت فلات قاره ایران

در سکوی نفتی نصر رخ داد

افتتاح فاز نخست پروژه تله‌مدیسین در شرکت نفت فلات قاره ایران

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, حمید بورد، مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره گفت: فاز نخست طرح تله مدیسین ارتباط درمانگاه‌های سکوها و مناطق عملیاتی شرکت نفت فلات قاره با ستاد تهران را شامل می‌شود و در فاز دوم ارتباط با بیمارستان‌ نفت و پزشکان متخصص برقرار خواهد شد.
وی در این مراسم ضمن اشاره به اهمیت راه‌اندازی پروژه تله‌مدیسین در شرکت نفت فلات قاره ایران، بر شتاب‌بخشی و گسترش این پروژه در همه درمانگاه‌ها تاکید کرد.
بورد افزود: با توجه به کار اقماری همکاران و نیاز عملیاتی موجود، راه‌اندازی پروژه تله‌مدیسین از پارسال در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه امروز به ثمر نشست و می‌توانیم ضریب اطمینان حضور در سکو را بالا ببریم و در موارد اورژانسی از این خدمات استفاده کنیم.
وی اظهار کرد: در فاز بعدی باید همه سکوها و مناطق عملیاتی در دسترس باشند و بتوانند با پزشک اورژانس و ستاد تهران ارتباط برقرار کنند و مشکلات درمانی همکاران را به سرعت برطرف کنند.
اجرای پروژه تله‌مدیسین سبب آرامش خاطر کارکنان می‌شود
لولاور، رئیس خدمات درمانی و پزشک مشاور درباره پروژه تله مدیسین گفت: نبود نیروی متخصص به‌ویژه در بخش اورژانس از جمله مشکلاتی بود که باید برای رفع آن اقدام‎های اساسی انجام می‌شد. به این منظور راه ارتباطی بین درمانگاه‌ سکوها و مناطق با مرجعی که بتواند خدمات تخصصی اورژانس ارائه دهد، برقرار شد.
وی افزود: مسائل و مشکلات مالی زیادی وجود دارد اما با حمایت همکاران ICT و دیگر بخش‎ها، اجرای این طرح به صورت پایلوت آغاز شد.
رئیس خدمات درمانی و پزشک مشاور درباره اهداف راه اندازی این طرح اظهار کرد: استفاده ۲۴ ساعته از خدمات متخصصان طب اورژانس و دیگر تخصص‌ها در دورافتاده‌ترین نقاط عملیاتی شرکت نفت فلات قاره ایران یعنی درمانگاه‌های سکوها یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح است.
لولاور ادامه داد: در این طرح همکاران ما در درمانگاه سکوها می‌توانند ۲۴ ساعته از یک نیروی متخصص در بیمارستان تخصصی مشاوره‌های پزشکی دریافت کنند.
وی افزود: نخستین مزیت، ایجاد آرامش‎خاطر بین کارکنان منطقه و سکو است. وقتی کارکنان ببینند درمانگاه سکو تنها یک پزشک یا پرستار ندارد و در موارد اورژانس می‌توان از دانش یک متخصص بهره‌مند شد آرامش‎خاطر آنها را به همراه خواهد داشت.
رئیس خدمات درمانی و پزشک مشاور ادامه داد: کاهش هزینه‌ها از دیگر مزایای این طرح است زیرا در برخی مواقع به دلیل روشن نبودن وضعیت بیمار، وی با بالگرد به نخستین مرکز درمانی اعزام می‌شد ‎که با راه‌اندازی این طرح و دریافت مشاوره از پزشک متخصص می‌توان تنها اعزام‌های ضروری را انجام داد و از این راه در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد. بنابراین ممکن است برای مجهزکردن زیرساخت‌های لازم، کمی هزینه شود اما در درازمدت، صرفه‌جویی، اطمینان‎خاطر و رضایتمندی که توسط این فناوری ایجاد می‌‌شود از محاسن و سودهای آن خواهد بود.
پروژه تله‌مدیسین یک ماه آینده نهایی می‌شود
بهرام محمدحسینی، مسئول پشتیبانی واحد ICT نیز با بیان این‎که راه‌اندازی تله‌مدیسین از سال‌های گذشته در دستور کار قرار گرفته است، گفت: بالابودن هزینه پیش بینی شده برای طرح تله مدیسین، اجرای آن را به تاخیر انداخت.
وی افزود: به تازگی با استفاده از نرم‌افزار «مایکروسافت‌لینک» که امکان برقراری صوت و ویدیو را بین کاربران فراهم می‎کند به این نتیجه رسیدیم که می‌توان از این نرم‌افزار برای راه‌اندازی تله‌مدیسین بهره‌برداری کرد و بر این اساس این پروژه به صورت آزمایشی در سکوی نصر و منطقه سیری راه‌اندازی شد.
مسئول پشتیبانی واحد ICT گفت: یکی از اقدام‎های آینده، استفاده از این نرم‌افزار در خارج از شبکه داخلی است تا از این طریق بتوان از تخصص پزشکان بیمارستان نفت نیز بهره برد.
محمدحسینی اظهار کرد: با انجام پیش‌نیازهای لازم، تا یک ماه آینده دیگر مناطق و سکوهای شرکت نفت فلات قاره به پروژه تله‌مدیسین می‎پیوندند.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز طی گزارشی نوشت: صادرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.