چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / تعهد کشورهای آفریقایی به ریشه‌کنی وبا تا ۲۰۳۰
تعهد کشورهای آفریقایی به ریشه‌کنی وبا تا ۲۰۳۰

تعهد کشورهای آفریقایی به ریشه‌کنی وبا تا ۲۰۳۰

وزرای سلامت آفریقا متعهد شدند تا پایان سال ۲۰۳۰ شیوع بیماری وبا را در منطقه آفریقا ریشه‌کن کنند.

وبا

به گزارش کسب و کار نیوز، ۴۷ کشور آفریقایی ملزم به اعمال راهکارهای کلیدی شدند که با کمک آن‌ها شیوع بیماری وبا در منطقه آفریقا تا سال ۲۰۳۰ ریشه‌کن شود.

دکتر «ماتشیدیسو موئتی» رئیس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت برای آفریقا گفت: وبا نماد بی‌عدالتی است. وبا بیماری مربوط به گذشته است که در بسیاری از کشورهای جهان ریشه‌کن شده است. تمامی مرگ‌ومیرهای ناشی از این بیماری قابل پیشگیری است.

وبا معضلی در حوزه سلامت عمومی جهانی به حساب می‌آید اما تاثیر و خسارت‌های ناشی از آن در آفریقای سیاه بالاترین میزان خود را دارد. در سال ۲۰۱۷، بیش از ۱۵۰ هزار مورد ابتلا به وبا و بیش از ۳۰۰۰ مورد فوت ناشی از آن در ۱۷ کشور آفریقایی گزارش شده است. در سال جاری، افزایش قابل توجهی در موارد ابتلا به این بیماری در آفریقا گزارش شده و در حال حاضر هشت کشور برای مقابله با  شیوع این بیماری دچار چالش هستند.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان بهداشت جهانی، دلایل مختلفی موجب شده تا مردم این منطقه در برابر وبا آسیب‌پذیر باشند. ۹۲ میلیون نفر از مردم آفریقا از منابع ناسالم آب تغذیه می‌شوند. در نواحی روستایی اغلب آب لوله‌کشی در دسترس نیست. همچنین بحران‌های بشر دوستانه، تغییرات اقلیمی، رشد سریع شهرنشینی و افزایش جمعیت خطر شیوع وبا را افزایش داده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

۳ کلان برنامه وزارت بهداشت در ۱۴۰۳ / تقویت مراکز درمانی در مناطق کم‌برخوردار

به گزارش کسب و کار نیوز ، دکتر بهرام عین اللهی در نشست هیأت رییسه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.