صفحه اصلی / استان ها / زنجان / تجمل‌گرایی؛ پاشنه آشیل ولیمه حاجیان
تجمل‌گرایی؛ پاشنه آشیل ولیمه حاجیان

تجمل‌گرایی؛ پاشنه آشیل ولیمه حاجیان

کارشناس امور دینی گفت: امروز که هنگامه بازگشت حجاج از خانه خدا است، متاسفانه اسراف و تجمل‌گرایی عده‌ای، پاشنه آشیل ولیمه حاجیان شده‌ است.

رستوران

حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ولیمه دادن و یا احسان یک وعده غذا در هنگام بازگشت از خانه خدا واجب نیست، بلکه مستحب است.

وی افزود: درباره ولیمه دادن نمونه‌هایی در تاریخ اسلام وجود دارد که می‌توان به ولیمه ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، ولیمه پیامبر اکرم (ص) برای خویشان و بستگان و دعوت از آنها برای اسلام آوردن، ولیمه برای تولد امام حسن مجتبی (ع) از سوی پیامبر (ص) و غیره اشاره کرد.

موسوی تصریح کرد: ولیمه دادن باید بر اساس شان و عرف جامعه باشد. همچنین بهتر است که ولیمه دادن در خانه شخص باشد، زیرا در روایت آمده که مهمان به خانه برکت می‌آورد و هنگام رفتن بلا را از خانه دور می‌کند.

این کارشناس دینی در ادامه یادآور شد: متاسفانه امروز ولیمه دادن با چاشنی اسراف و تجمل‌گرایی همراه شده است. عده‌ای بدون در نظر گرفتن حد اعتدال، دست به افراط و تفریط می‌زنند و فقرا را نیز فراموش می‌کنند.

وی افزود: در فرهنگ ایرانی انواع مختلف غذاهای ساده وجود دارد که می‌توان از این غذاها در ولیمه دادن استفاده کرد اما متاسفانه سبک زندگی غلط امروزی، تمام سادگی و اعتدال را در این زمینه گرفته است.

موسوی خاطرنشان کرد: در جامعه کنونی برای جلوگیری از اسراف به خصوص در امر برگزاری مهمانی‌های مختلف باید فرهنگ‌سازی لازم انجام گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.