صفحه اصلی / استان ها / گیلان / خرید حمایتی برنج نباید به کشاورز آسیب بزند/ابلاغ دستور لغو ممنوعیت صادرات چای داخلی
خرید حمایتی برنج نباید به کشاورز آسیب بزند/ابلاغ دستور لغو ممنوعیت صادرات چای داخلی

استاندار گیلان:

خرید حمایتی برنج نباید به کشاورز آسیب بزند/ابلاغ دستور لغو ممنوعیت صادرات چای داخلی

استاندار گیلان گفت: خرید حمایتی برنج نباید به کشاورز آسیب بزند، لذا با توجه به ارزش کیفی این محصول باید تلاش کرد تا قیمت آن افزایش پیدا کند.

چایکار

به گزارش کسب و کار نیوز، سالاری گفت: با پیگیری‌های نمایندگان گیلان در مجلس و فعالان صنعت چای، اعمال ممنوعیت صادرات چای داخلی که مدتی قبل از سوی وزارت صنعت،معدن و تجارت لغو شده بود با استمرار پیگیری‌ها اخیرا این دستور به وزارت اقتصاد ابلاغ شد.

وی افزود: چای یکی از محصولات استراتژیک استان و منبع درآمد حدود ۶۰ هزار خانوار چایکار شمال کشور به ویژه گیلان محسوب می‌شود.

سالاری با تاکید بر سیاست‌های حمایتی دولت تدبیر و امید در احیای باغ‌های تخریب شده چای و بازگرداندن آن به چرخه تولید تصریح کرد: صادرات چای یک فرصت برای تولید داخلی بوده و نباید اجازه داد که بازارهای هدف چای صادراتی با تصمیم‌های غیراصولی به راحتی از دست برود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان این‌که چای بخش مهمی از اقتصاد و فرهنگ مردم گیلان زمین را در بر می‌گیرد، تاکید کرد: باید گام‌های اساسی‌ و اصولی‌تری در حوزه چای برداشت که در نهایت به تامین منافع بحق کشاورزان منتهی شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل ارزش چای در سبد خرید خانوار و تفاوت آن با برنج و گندم نیازمند بررسی‌های دیگری برای افزایش صادرات و کاهش میزان واردات هستیم که باید در کمیته‌ای ویژه پیگیری ‌شود.

استاندار گیلان در پایان اتخاذ تمهیدات و ارائه تسهیلات بیشتر به زراعی، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای افزایش بهره‌وری باغ های چای و افزایش کیفیت برگ سبز این محصول به منظور افزایش کیفیت چای استحصالی را خواستار شد و بر لزوم برندسازی و بازاریابی مناسب‌تر و در نتیجه افزایش بهای چای داخلی تاکید کرد.

گفتنی است، وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲۷ مرداد صادرات چند کالای کشاورزی از جمله چای را از اول شهریور ممنوع اعلام کرده بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.