صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حماس: محاصره غزه توسط اسرائیل طی دو ماه آتی پایان می‌یابد
حماس: محاصره غزه توسط اسرائیل طی دو ماه آتی پایان می‌یابد

حماس: محاصره غزه توسط اسرائیل طی دو ماه آتی پایان می‌یابد

رهبر حماس در غزه تاکید کرد که محاصره اسرائیل علیه نوار غزه ظرف مدتی کمتر از دو ماه در هم شکسته و پایان خواهد یافت.

السنوار

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس در غزه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سقف زمانی رسیدن به توافقنامه آرام سازی اوضاع میان گروه‌های فلسطینی و اشغالگران طولانی نیست و محاصره اسرائیل علیه نوار غزه ظرف مدتی کمتر از دو ماه در هم شکسته و پایان خواهد یافت.

السنوار در ادامه گفت: گفت‌وگو و مذاکره‌ای درباره برقراری آرامش و صلح و امکان تثبیت آتش‌بس سال ۲۰۱۴ در مقابل لغو محاصره به شکلی محسوس وجود دارد. تا این لحظه متن نهایی برای صلح وجود ندارد و آنچه بیان می‌شود، تنها ایده‌ها و پیشنهادات است اما احتمال دارد طی دو هفته آتی سند صلحی به دست آید.

رهبر حماس پیش‌بینی کرد که تا اواسط اکتبر بهبود چشمگیری در زمینه لغو محاصره حاصل شود.

وی تاکید کرد: مصر آماده است حتی اگر آشتی محقق نشود، به تلاش‌ها جهت دستیابی به آرامش در غزه ادامه دهد.

السنوار افزود: اطلاعات مصر پاسخ اخیر جنبش فتح به پیشنهادات حماس را به هیئت حماس در قاهره ارائه کرد که پاسخی بدتر از پاسخ به سند اولیه بود.

رهبر حماس در ادامه هر گونه مجازاتی که از سوی تشکیلات خودگردان علیه نوار غزه اعمال شود را به منزله نقض قوانین بازی دانست که به شکلی مناسب به آن پاسخ داده خواهد شد.

جنبش حماس از چند هفته قبل در حال بحث و بررسی پیشنهاد تحقق توقف حملات و نیز اجرای طرح‌های انسانی در نوار غزه با مصر و سازمان ملل است.

دیدار رهبران حماس با گروه های فلسطینی برای بررسی آشتی ملی و آتش‌بس

رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس طی دیدارهایی با رهبران گروه‌های فلسطینی در غزه، آخرین تحولات پرونده آشتی ملی و آتش بس در نوار غزه و تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه را با آنها مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه اینترنتی جنبش حماس، رهبران این جنبش چهارشنبه با رهبران گروه‌های فلسطینی از جمله جهاد اسلامی، گروه‌های مقاومت و جنبش تحرک ملی دیدار کردند.

در این دیدارها، در مورد آخرین تحولات سیاسی فلسطین، راه‌های تحقق وحدت ملی و اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته تحت نظارت مصر برای تثبیت آرام سازی اوضاع در نوار غزه طبق توافق آتش بس ۲۰۱۴ بحث و گفت‌وگو شد.

حماس همچنین راه‌های مقابله با طرح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن و پیامدهای آن و اهمیت ادامه تظاهرات‌های بازگشت به منظور تحقق اهداف ملی آن را با رهبران گروه‌های فلسطینی بررسی کرد.

در این دیدار از طرف جنبش حماس یحیی سنوار، خلیل حیه، صلاح بردویل، سهیل هندی و شماری دیگر از رهبران این جنبش حضور داشتند.

محمد هندی نیز ریاست جنبش جهاد اسلامی را برعهده داشت و جمیل علیان، خالد بطش، خضر حبیب و احمد مدلل از دیگر اعضای این جنبش بودند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.