صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / افتتاح سرسره یا پارک کودک در “کوزه رش سلماس”؛ از شایعه تا واقعیت
افتتاح سرسره یا پارک کودک در “کوزه رش سلماس”؛ از شایعه تا واقعیت

افتتاح سرسره یا پارک کودک در “کوزه رش سلماس”؛ از شایعه تا واقعیت

طی روزهای گذشته انتشار تصویری ناقص از افتتاح یک پارک در روستای کوزه‌رش سلماس به بهانه استفاده نمادین فردی مسن از سرسره در مراسم افتتاح مورد سوءاستفاده برخی کاربران و کانال‌ها قرار گرفت، به گونه‌ای که در تصویر منتشر شده فقط یک سرسره مشخص بود.

پارک کودک در کوزه رش سلماس

سعید حقیقی سرپرست بخشداری کوهسار سلماس در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه یکی از مهمترین پروژه‌هایی که برای اولین بار همزمان با هفته دولت در بخش کوهسار افتتاح شد، پروژه پارک‌های روستایی بود، گفت: ایده این اقدام ارزشمند توسط فرماندار شهرستان سلماس آقای اصغری مطرح شد و به دهیاران پیشنهاد شد به دلیل اهمیت گسترش نشاط در بین کودکان روستایی، احداث بوستان روستایی را در اولویت پروژه های عمرانی خود قرار دهند که در فاز اول پنج پارک در این بخش افتتاح و در مرحله بعد امید است که این اقدام ارزشمند حداقل در ۳۰ روستای دیگر این بخش عملی شود.

سرپرست بخشداری کوهسار افزود: پارکهایی که در هفته دولت امسال افتتاح شد شامل پارک روستاهای داراب، اصلانیک، حقویران، علی بلاغ و کوزه‌رش بود که بسیار مورد استقبال کودکان این بخش قرار گرفت.

حقیقی با اشاره به سوءاستفاده از تصاویر بریده شده افتتاح پارک کوزه‌رش گفت: احداث این پارک در نقطه صفر مرزی قابل تقدیر بوده و مورد استقبال اهالی و خصوصا کودکان روستا قرار گرفته بود، فاز اول آن با حضور مسئولین شهرستان سلماس افتتاح شد که تعدادی از مسئولین بصورت نمادین از لوازم ورزش صبحگاهی و بازی کودکان استفاده کردند.

 وی افزود: عملیات محوطه بازی به اتمام رسیده است و ظرف هفته آینده عملیات سنگ فرش محوطه و آب‌نمای پارک نیز به اتمام خواهد رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز، پارک روستای کوزه‌رش سلماس بعنوان یکی از ۵ پارکی است که طی هفته دولت در بخش کوهسار سلماس در مساحتی به متراژ ۲۲۰۰ متر مربع احداث شد و شامل ملزومات کامل بازی کودکان، دستگاه‌های ورزش صبحگاهی و میز شطرنج است.

بخش کوهسار در غرب شهرستان سلماس قرار گرفته که شامل ۸۴ روستا است. این بخش تمامی منطقه غرب شهرستان سلماس را شامل می‌شود و مرزی به طول ۸۵ کیلومتر با کشور ترکیه دارد که از منتهی الیه جنوب غربی شهرستان خوی تا منتهی الیه شمال غربی شهرستان ارومیه کشیده شده است. مساحت این بخش ۱۲۸۵ کیلومتر مربع است و طبق سرشماری عمومی نفوس ومسکن سال ۱۳۹۵ به تعداد جمعیتی بالغ بر ۲۷.۹۱۶ نفر دارد. 

بخش کوهسار مشتمل بر سه دهستان شَناتال، چهریق و شپیران است که ضریب محرومیت در دو دهستان شپیران و شنتال ۹ (بیشترین ضریب محرومیت) و در دهستان چهریق ۸ است.

بخش کوهسار از لحاظ امکانات زیرساختی در سال‌های اخیر در مسیر توسعه قرار گرفته است که نتیجه آن افتتاح بیش از ۲۰ پروژه بالغ بر ۸ میلیارد ریال توسط دهیاری‌های این بخش در کنار افتتاح پروژه‌های عمرانی ادارات خدمات رسان بود. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حوزه سلامت

۱۲۹ پرونده تخلف صنفی در حوزه سلامت آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا محمودی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.