صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آمریکا: واشنگتن نمی‌تواند تضمین دهد که هند از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه معاف می‌شود
آمریکا: واشنگتن نمی‌تواند تضمین دهد که هند از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه معاف می‌شود

آمریکا: واشنگتن نمی‌تواند تضمین دهد که هند از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه معاف می‌شود

در آستانه مذاکرات سطوح عالی میان واشنگتن و دهلی نو، یک مقام پنتاگون اعلام کرد: آمریکا نمی‌تواند این تضمین را بدهد که هند از تحریم‌های روسیه معاف می‌شود.

پنتاگون تحریم هند

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری رویترز ، آمریکا تحریم‌های فراگیری را علیه روسیه اعمال کرده مبنی بر اینکه هر کشوری که در حوزه نظامی و اطلاعاتی از روسیه تسلیحات خریداری کند مورد تحریم‌های ثانویه آمریکا قرار می‌گیرد.

بر اساس قانون دفاعی ــ نظامی جدید آمریکا، رئیس جمهوری این کشور این اختیار را دارد که به برخی از کشورها معافیت از تحریم‌ها را بدهد.

رندل شرایور یک مقام ارشد پنتاگون در امور آسیا اعلام کرد: ما به دنبال حفظ کامل روابط با هند هستیم، اما هنوز مشخص نیست که هند بتواند معافیت لازم را به دست بیاورد. دهلی نو به دنبال خرید حجم گسترده‌ای از تسلیحات و سیستم‌های دفاعی ــ نظامی از روسیه است.

وی ادامه‌ داد: ما هنوز نگرانی‌های بسیار مهم و قابل توجهی در مورد خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی از روسیه توسط هند داریم. من نمی‌توانم این جا بنشینم و به شما بگویم که آنها از تحریم‌ها معاف خواهند شد. این تصمیم به رئیس جمهوری وابسته است.

هنوز سفارت هند در واشنگتن در این باره اظهار نظری نکرده است.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا، یکی از حامیان اعطای معافیت به هند است.

به طور کلی آمریکا بر این باور است که برنامه هند مبنی بر خرید سیستم دفاعی ــ موشکی S-۴۰۰ نگران کننده است. در مقابل روسیه اعلام کرده است که انتظار دارد این قرارداد با هند تا اواخر امسال نهایی شود.

این مقام پنتاگون اعلام کرد که آمریکا می‌خواهد با هند درباره جایگزین‌های احتمالی گفت‌وگو کند.

انتظار می‌رود مقامات ارشد آمریکا که در روزهای آینده به هند بروند و گفت‌وگوهای سطوح عالی میان دو کشور بر اساس توافق سال گذشته میلادی رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر هند برگزار شود.

قرار بود این گفت‌وگوها در ماه آوریل برگزار شوند اما پس از اخراج رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا توسط ترامپ به تعویق افتادند.

واشنگتن برای بار دوم این دیدار را که قرار بود در ماه دوم ژوئن برگزار شود به زمان دیگری موکول کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.