صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / مونتاژ نهایی “اوریون” شروع شد
مونتاژ نهایی “اوریون” شروع شد

مونتاژ نهایی “اوریون” شروع شد

فضاپیمای "اوریون"(Orion) که توسط ناسا برای ماموریت‌های سرنشین‌دار فضای عمیق استفاده خواهد شد، آخرین مراحل راه‌اندازی خود را پشت سر می‌گذارد.

اوریون

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از گیزمگ، ساخت فضاپیماهای نسل جدید برای ماموریت‌های سرنشین‌دار ناسا شدیدا رقابتی شده و همه آنها در حال حاضر در حال مونتاژ نهایی هستند.

شرکت “لاکهید مارتین” که ساخت فضاپیمای “اوریون” را بر عهده دارد، می‌گوید تکنسین‌هایش در مجتمع مونتاژ “میکود” (MIchoud) ناسا در نزدیکی نیواورلئان، کار خود را در فضای داخلی یا مخزن تحت فشار این فضاپیما تمام کرده‌اند و در حال حاضر در مرکز فضایی کندی در فلوریدا در حال سرهم‌بندی نهایی است.

این فضاپیما به عنوان تنها سفینه فضایی در کلاس اکتشافی در جهان به حساب می‌آید. کپسول داخلی جزء اصلی “اوریون” است که فضانوردان را در ماموریتی به نام EM-2 در یک محیط تحت فشار به منظور محافظت از آنها در برابر شرایط خشن فضای عمیق قرار می‌دهد.

تا به امروز تنها یک کپسول “اوریون” در پرواز آزمایشی به نام “EFT-1” در تاریخ ۵ دسامبر ۲۰۱۴ به فضا فرستاده شده است. اکنون دومین کپسول پیشرفته “اوریون” برای ماموریت اکتشافی بدون سرنشین آماده شده است. این برنامه برای راه‌اندازی در سال ۲۰۲۰ با استفاده از موشک فضایی(SLS) برنامه‌ریزی شده است.

اما ماموریت EM-2 که چهار فضانورد را برای حداکثر ۲۱ روز به ماه می‌برد، برای راه‌اندازی در سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است.

طبق گفته لاکهید مارتین، مخزن تحت فشار این فضاپیما از ۷ قطعه بزرگ آلیاژ آلومینیوم ساخته شده که برای غیر قابل نفوذ کردن کپسول طراحی شده است.

“مت والو”(Matt Wallo) مدیر ارشد شرکت لاکهید مارتین در پروژه “اوریون” می‌گوید: ما همه با توجه به اینکه قرار است این سفینه فضایی برای اولین بار طی چهار دهه گذشته، انسان را به ماه بازگرداند، در ساخت و نصب و راه‌اندازی آن نهایت دقت را اعمال کردیم.

وی افزود: شگفت انگیز است که یک روز به زودی، فضانوردان سوار بر این کپسول، طلوع خورشید را از افق ماه از پنجره این مخزن تحت فشار نظاره خواهند کرد. ما همه افتخار می‌کنیم که سهمی در آینده اکتشاف بشر داشته‌ایم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.