صفحه اصلی / اصناف / برندها / فیسبوک به گسترش جهانی وای فای می اندیشد
فیسبوک به گسترش جهانی وای فای می اندیشد

فیسبوک به گسترش جهانی وای فای می اندیشد

شرکت فیسبوک در سال های اخیر تلاش های گسترده ای برای دسترسی همه ساکنین کره زمین به اینترنت انجام داده است و همچنان در حال گسترش این فعالیت هاست.

البته پرداختی که ساکنین نقاط محروم دنیا برای دسترسی به وای فای دارند، کاملا رایگان نیست اما دسترسی نامحدود برای استفاده به انها خواهد داد. این یکی از پروژه های متعدد فیسبوک برای در دسترس قرار دادن فیسبوک در کشورهای در حال توسعه و محروم و نقاط دور از دسترس است. این کار می تواند به کسب و کارهای محلی کمک شایانی کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کالاسودا، یکی از پروژه های مهم فیسبوک در این زمینه، پروژه Express WiFi است که هدف اصلی این پروژه کمک به کسب و کارهای محلی، ارائه دهندگان اینترنت و اپراتورهای تلفن همراه با ارائه پول و فناوری برای ایجاد دسترسی به اینترنت در منطقه های مختلف است. فیسبوک اخیرا علام کرد که در یک برنامه جدید دیگر نیز به نام Express Wi-Fi Certified، شرکت هایی را منتخب می کند و این شرکت ها را قادر می سازد تا سخت افزار های وای فای تولید کنند که با استانداردهای این شرکت سازگار باشد. شرکتهایی همانند Arista، Cabium networks و شبکه Ruckus اولین شرکتهای تائید شده هستند.

فیسبوک برنامه های متعددی برای گسترش دسترسی به اینترنت در دنیا داشته که یکی دیگر از آنها نیز استفاده از هواپیماهای بدون نشین در پروژه ای موسوم به Aquila بود که فعلا متوقف مانده است. این شرکت قصد دارد از دستگاه های بزرگ برای اتصال اینترنت به این نقاط محروم کره زمین استفاده کند. همچنین استخدام کارشناسان نقشه برداری برای تجزیه و تحلیل داده ها به منظور کشف مناطقی از کره زمین که هنوز به اینترنت نیاز دارند، نیز از دیگر اولویت های این شرکت بزرگ فناوری است.

پروژه گسترش اینترنت وای فای فیسبوک از سال ۲۰۱۵ آغاز شد و در حال حاضر در پنج کشور هند، اندونزی، کنیا، نیجریه و تانزانیا موجود است. فیسبوک در مناطقی مثل تانزانیا، برای تامین اینترنت اماکنی مثل ، معابد، مدارس و دفاتر کاری تلاش های پرشماری ترتیب داده است.

فیسبوک شرکت هایی را که در بهبود زیرساخت های وای فای فعالیت می کنند، تامین مالی می کند. سپس، کسب و کارهای منتخب را حمایت می کند تا به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشند. این پیشنهاد شبیه به خرید خدمات تلفن همراه به عنوان سرویس Pay as you go است که وب جایگزین آن می شود. پیش از این نیز شرکت فیسبوک تائید کرده بود که در حال ساخت اینترنت ماهواره ای است که ارتباطات اینترنت با پهنای باند وسیع را برای مناطق بدون دسترسی یا دسترسی کم فراهم کند.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.