صفحه اصلی / اصناف / برندها / خودروهای خودران؛ بهانه همکاری تویوتا و اوبر
خودروهای خودران؛ بهانه همکاری تویوتا و اوبر

خودروهای خودران؛ بهانه همکاری تویوتا و اوبر

به تازگی تویوتا یک سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری روی پروژه خودروهای خودران اوبر داشته است. این قرارداد باعث افزایش ارزش شرکت اوبر می شود.

در بخشی از این قرارداد آمده است که هر دو شرکت به صورت مشترک روی پروژه خودروهای خودران کار کرده اند. این پروژه از ماه دسامبر (آذر) سال گذشته اهمیت بیشتری برای این شرکت پیدا کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کالاسودا، البته در ماه مارس سال گذشته اتفاقی افتاد که باعث شد این شرکت نسبت به این پروژه عقب نشینی داشته باشد. در یک حادثه یک خانم ۴۹ ساله هنگام عبور از خیابان با یکی از همین خودروهای خودران تصادف کرد و جان خود را از دست داد. بعد از این اتفاق هیچ یک از سخنگوهای دو شرکت اوبر و تویوتا واکنشی نسبت به این موضوع نشان ندادند.

این اولین سرمایه گذاری تویوتا روی پروژه های شرکت اوبر نیست
در سال ۲۰۱۶ این شرکت ژاپنی قرارداد همکاری جذابی با شرکت اوبر امضا کرد که طی آن این شرکت می تواند خودروهایی از این شرکت خریداری کند و از سود رانندگان مبلغ لازم را بازگرداند. در این قرارداد سرمایه گذاری نامحدودی روی یک پروژه خاص وجود داشت.

شرکت تویوتا سومین شرکت بزرگ در زمینه تولید خودرو در جهان است که می خواهد قدم های بزرگی در زمینه خودروهای خودران بردارد. این شرکت توجه بسیاری به هوش مصنوعی دارد که خود این موضوع به دو بخش تقسیم می شود: خودروهای خودران و روبات های هوشمند خانگی.

اوایل امسال این شرکت بزرگ تصمیم گرفت قدم های جدی و بزرگی در زمینه فعالیت بیشتر روی پروژه خودروهای خودران بردارد. این شرکت همچنین قصد دارد یک سرمایه گذاری ۲٫۸ میلیارد دلاری روی یک اپلیکیشن برای این خودروهای خودران داشته باشد.

اوبر یک قرارداد همکاری دیگر با شرکت ولوو دارد که در نوع خود منحصر به فرد است. این دو شرکت قصد دارند ماشین های عظیم الجثه خودران با کمک یکدیگر تولید کنند.

بعد حادثه تلخ ماه مارس، این شرکت ترمز اضطراری اتوماتیک را از روی این خودروها حذف کرد. البته گفته شده که اگر این سیستم به خوبی و در زمان درست واکنش نشان می داد، این حادثه رخ نمی داد.

توضیحاتی در مورد شرکت تویوتا
تویوتا شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر تویوتای آیچی قرار دارد. شمار کارکنان شرکت تویوتا در سال ۲۰۱۳ بیش از ۳۳۳ هزار نفر اعلام شد. تویوتا به عنوان بزرگ ترین خودرو ساز جهان نیز شناخته می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.