صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سازمان ملل: ادلب احتمالا شاهد بدترین سناریو از زمان آغاز بحران سوریه باشد
سازمان ملل: ادلب احتمالا شاهد بدترین سناریو از زمان آغاز بحران سوریه باشد

سازمان ملل: ادلب احتمالا شاهد بدترین سناریو از زمان آغاز بحران سوریه باشد

مدیر دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل تأکید کرد که استان ادلب سوریه احتمالا شاهد بدترین سناریو از زمان آغاز بحران خواهد بود.

جان گینگ، مدیر دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای‌ رأی الیوم، جان گینگ، مدیر دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل در گزارشی در نشست شورای امنیت درباره قطعنامه‌های حمایت از غیرنظامیان در سوریه گفت: ادلب که ساکنان و آوارگان زیادی در آنجا ساکن هستند به خودی خود شرایط انسانی سختی دارد برای همین من از اعضای شورای امنیت می‌خواهم نهایت تلاششان را برای ممانعت از وقوع یک فاجعه در ادلب و مناطق اطراف آن و پایان تنش نظامی به کار گیرند.

وی گفت: دهم اوت حملات هوایی به شهرک اورم در غرب حلب رخ داد که به کشته شدن ۴۱ غیرنظامی و زخمی شدن بیش از ۷۰ تن دیگر منجر شد و در همان روز بمب‌هایی هم به منطقه خان شیخون در جنوب ادلب اصابت کرد که به کشته شدن ۱۲ غیرنظامی و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر انجامید. ۱۲ اوت نیز در انفجار انبار سلاح در ساختمان مسکونی در نزدیکی سرمدا در حومه ادلب ۶۷ تن کشته و ۳۷ تن زخمی شدند که از جمله آن‌ها چندین زن و کودک بودند.

این مسؤول سازمان ملل گفت: طی همین دوره صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که سه مرکز بهداشت در معرض حمله قرار گرفتند. نهادهای انسانی نیازهای ساکنان در شمال غربی را از طریق مرزهای ترکیه برآورده می‌کنند که همچنان شریان اصلی برای صدها هزار تن از غیرنظامیان است. حدود ۶۸۰ هزار تن نیز کمک‌های غذایی را از طریق ترکیه در ماه ژوئیه دریافت کردند.

وی تأکید کرد: مناطق تحت سیطره نظام سوریه در جنوب و جنوب غربی همچنان نیازهای انسانی شدیدی دارند و باید کمک‌ها بدون موانع و به شکل مداوم به دست آن‌ها برسد.

این مسؤول نسبت به سرانجام ادامه وضعیت پیچیده انسانی در اردوگاه آوارگان الرکبان در مرزهای سوریه و اردن هشدار داد و گفت: حدود ۴۵ هزار تن که بیشترشان زن و کودک هستند از این اردوگاه به دلیل اوضاع سخت معیشتی کوچ کرده‌اند.

وی گفت که در رقه که بیش از ۱۵۰ هزار تن به آنجا بازگشته‌اند غیرنظامیان با خطر انفجار باقی‌مانده‌های مواد منفجره مواجهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.