صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / در شرایط کنونی ناجوانمردانه‌ترین شیوه، تنها گذاشتن دولت است
در شرایط کنونی ناجوانمردانه‌ترین شیوه، تنها گذاشتن دولت است

کمیته سیاسی حزب اعتدال و توسعه:

در شرایط کنونی ناجوانمردانه‌ترین شیوه، تنها گذاشتن دولت است

کمیته سیاسی سازمان جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که از نظر این کمیته، در شرایط کنونی ناجوانمردانه ترین شیوه، تنها گذاشتن رئیس‌جمهور و یاران او در دولت با شیوه فرافکنی و طرح ادعاهای بی اساس است.

حزب اعتدال و توسعه

به گزارش کسب و کار نیوزف در متن بیانیه کمیته سیاسی سازمان جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه آمده است: « اخیرا حزب کارگزاران سازندگی در بیانیه‌ای خواستار تغییر در دولت با اولویت تیم اقتصادی و به طور مشخص مدیریت سازمان برنامه و بودجه شده است. فارغ از این موضوع که ادبیات بکار رفته نوعی تهاجم به اختیارات رئیس محترم جمهور است اما صدور این بیانیه فرصت مغتنمی برای طرح برخی نکات به شمار می رود:

۱- افکار عمومی منتظرند تا این گروه سیاسی همزمان با درخواست تغییراتِ مطلوب‌شان در دولت، درباره عملکرد و ماندن یا رفتن هم‌حزبی‌های خود که به طور گسترده در لایه‌های مختلف اقتصادی کشور حضور فعال دارند نیز به صراحت پاسخ داده و موضع گیری کنند.

۲- گویا تنظیم کنندگان بیانیه این حزب،‌ اولویت خود را منحرف کردنِ نگاه مخاطبان از افراد شاخص و برجسته منتسب به این گروه در دولت قرار داده‌اند. با اختیارات ویژه و گسترده و در مواردی تاریخی و فرادولتی در حوزه های مدیریت کلان اقتصادی از جمله اقتصاد مقاومتی،‌ مقابله با تحریم و مسایل راهبردی مانند مدیریت ارز که از سوی رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری و دولت به برخی مقامات ارشد اجراییِ برآمده از کارگزاران تفویض شده، بیانیه مذکور پیش و بیش از همه، نوعی خودانتقادی و زیرسوال بردن عملکرد بزرگانِ همان حزب ارزیابی می شود. از همین رو احتمال داده می شود بیانیه مذکور بدون مشورت و کسب اجازه از بزرگانِ کارگزاران و توسط طیف تندرو این گروه تهیه و منتشر شده باشد؛ همان طیفی که از ماه ها قبل با فشارهای پیدا و پنهان خود، قصد امتیازگیری از دولت را داشته اما به نتیجه نرسیده است.

۳- این احتمال هم وجود دارد که هدف فرعی این بیانیه سلب مسئولیت از خود درباره نتایج برخی تصمیماتی است که نقش افراد شاخص این حزب در شکل گیری تبعات کاملا مبرهن است.

۴- حزب کارگزاران با صدور این بیانیه بار دیگر نشان داد که از ارائه نسخه و پیشنهاد مشخص برای برون رفت از وضعیت ناتوان است. طرح ایده تغییرات مدیریتی به جای ارایه یک مدل و راه حل راهگشا، بیشتر یک نمایش تبلیغاتی و همنوایی محض با تندروهای دیگر طیف سیاسی کشور است. اگر غیر از این بود قطعا در طول چندماه اخیر که کارخانه تخریب کارگزاران علیه برخی چهره های خدوم در دولت به راه افتاده، لااقل یک نقدِ تخصصی و علمی درباره نظام بودجه ای کشور در رسانه های منتسب به این حزب منتشر می شد.

۴- آرایش تهاجمی رسانه ای این حزب با رویکرد مطالبه گرانه توام با مظلوم نمایی، یادآور برخی وقایع تلخ تاریخی است. حزب کارگزاران سازندگی پس از انتخابات دوم خرداد ۷۶ ترجیح داد به دولت وقت نزدیک شده و حداکثر حضور در مناصب دولتی را تجربه کند و همزمان در برابر موج گسترده تخریب شخصیت و کارنامه عملکرد دولت و شخصیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، حتی نسبت به عملکرد چهره های شاخص خود که در دوران پرافتخار دولت سازندگی مسئولیت داشتند کمترین اقدام و واکنشی نشان نداد؛ لذا جاخالی دادن های سیاسی در شرایط و مقاطع حساس که نیازمند ایثار و هزینه دادن است از سوی این حزب امری مسبوق به سابقه است و این نگرانی پس از بیانیه دیروز این حزب بیش از گذشته تقویت شده که کارگزاران قصد دارد مانند برخورد غیرقابل دفاعش با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، با موضع گیری در برابر دولت اعتدال و رئیس جمهوری و بدون پرداخت هزینه، خود را برای سالها و مقاطع بعدی سیاسی همچنان فعال نگه دارد.

۵- در شرایط کنونی که دشمن غدار خارجی و رقبای داخلی به صورت ویژه و توامان در حال عملیات علیه دولت مستقر هستند،‌ از نظر کمیته سیاسی سازمان جوانان حزب اعتدال و توسعه، ناجوانمردانه ترین شیوه، تنها گذاشتن رئیس جمهور و یاران او در دولت با شیوه فرافکنی و طرح ادعاهای بی اساس است.»
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.