صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تردید آمریکا نسبت به آمار آوارگان فلسطینی
تردید آمریکا نسبت به آمار آوارگان فلسطینی

تردید آمریکا نسبت به آمار آوارگان فلسطینی

سفیر آمریکا در سازمان ملل نسبت به آمار ارائه شده توسط آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) درخصوص تعداد آوارگان فلسطینی ابراز تردید کرد.

آوارگان فلسطینی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در جریان سخنرانی خود در “موسسه دفاع از دموکراسی‌ها” که یک آکادمی پژوهشی در واشنگتن است و معمولا مواضعی همسو با منافع اسرائیل دارد، ادعا کرد: آنروا در ارائه آمارها درباره تعداد آوارگان فلسطینی مبالغه می‌کند.

وی در جدیدترین گام دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در اعتراض به نحوه ارائه کمک به فلسطینیان نسبت به آمار آنروا درباره تعداد آوارگان فلسطینی ابراز تردید کرد.

هیلی خاطرنشان کرد: اگر آماری که آنروا درباره آوارگان فلسطینی اعلام کرده، اصلاح کند ما یکی از حامیان مالی این آژانس خواهیم بود و زمانی که آنروا تعداد آوارگان فلسطینی را به صورت دقیق اعلام کند ما در مشارکتمان با آن‌ بازنگری خواهیم کرد.

این در حالی است که آنروا آمار آوارگان فلسطینی را حدود پنج میلیون تن برآورد می‌کند و اکثر آن‌ها نوادگان افرادی هستند که در جنگ ۱۹۴۸ میلادی از فلسطین فرار کردند.

طبق گزارش رویترز، نیکی هیلی همچنین نسبت به “حق بازگشت آوارگان” که فلسطینیان در چارچوب هرگونه راه حل نهایی برای صلح خواهان آن هستند، ابراز تردید کرد.

آمریکا حمایت مالی خود از آنروا را در پی وعده ۳۵۰ میلیون دلاری‌اش در سال جاری میلادی به ۶۰ میلیون دلار کاهش داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.