صفحه اصلی / سرخط خبرها / بخش دوم جشنواره ملی موسیقی جوان آغاز شد
بخش دوم جشنواره ملی موسیقی جوان آغاز شد

از روز سه شنبه هفتم شهریور

بخش دوم جشنواره ملی موسیقی جوان آغاز شد

بخش های موسیقی دستگاهی و موسیقی کلاسیک دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان از روز سه شنبه هفتم شهریور در تالار رودکی تهران آغاز شد.

 بخش های موسیقی دستگاهی و موسیقی کلاسیک دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان از روز سه شنبه هفتم شهریور با رقابت تعدادی از هنرمندان کودک و نوجوان در تالار رودکی تهران میزبان علاقه مندان موسیقی بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، در روز نخست این بخش که از ششم شهریور در تالار رودکی آغاز شد، تارنوازان جوان و نوجوان در سه گروه سنی الف، ب و ج در حضور هیأت داورانی متشکل از حسین علیزاده، داریوش پیرنیاکان و بهروز همتی به اجرا پرداختند، بر این اساس گروه سنی الف که به ۲ قسمت الف ۱ و الف ۲ تقسیم شده بود، در ابتدا روی صحنه آمد. گروه سنی الف دربرگیرنده ۱۶ شرکت کننده بود که هشت نفر از آن ها به گروه سنی الف ۱ و هشت نفر دیگر به گروه سنی الف ۲ تعلق داشتند.

سورنا اخباری، بارمان رسولی نژاد، مهدی سعیدی، هیراد فخری داریان، میرارشیا مسلمی عقیلی، امیر حسین مهرائی، نیایش ناظری پور و اشکان نائبی از گروه سنی الف ۱ و سامان آقایانی، امیر محمد ریحانی، فرداد سعیدی، سینا سلطان پور هریس، آرشام عباس پور مکوند، پویا عباسی، محراب قلعه جوقی و علی قنبری ایلخچی از گروه سنی الف ۲ هنر خودشان را ارائه کردند.

در قسمت بعدی برنامه نوبت به راه یافتگان به مرحله نهایی از گروه سنی ب رسید. علی آزادی به عنوان اولین شرکت کننده این گروه سازش را به دست گرفت، بعد از او به ترتیب پارسا جعفری، آرین طوفانی، امیرنوید کریمیان، محمد ممیوند، طاها هیجانی زادگان و مازیار یکتایار مقابل داوران حاضر گشتند. این شرکت کنندگان که باید به طور کامل به آواز ابوعطا مسلط می بودند، به پرسش های داوران پاسخ دادند و در برخی ردیف هایی که از آن ها خواسته می شد، می نواختند.

در بخش انتهایی روز دهم جشنواره ملی موسیقی جوان، گروه سنی ج تارنوازی کرد. در این رده سنی هشت هنرمند با نام های رضا اسدی، پدرام دانشفر، محمدرضا عزیزی، مسعود غلامی تازه آباد، امیرعلی لطفی فروشانی و رضا میرزا رزاز در بخش نهایی شرکت کردند.

دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری دفتر موسیقی، بنیاد رودکی و فرهنگسرای نیاوران در حال برگزاری است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.