صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / هفته پربار دولت با گازرسانی شهری و روستایی
هفته پربار دولت با گازرسانی شهری و روستایی

هفته پربار دولت با گازرسانی شهری و روستایی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, شانا، شرکت ملی گاز از ابتدای دولت یازدهم و در یک سال نخست دولت دوازدهم با در نظر گرفتن کمیت و کیفیت طرح‌های توسعه گازرسانی، تلاش کرده است در کوتاه‌ترین زمان، نعمت پاک، ارزان و طبیعی گاز را در اختیار بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی در سراسر کشور بگذارد. این تلاش در مقاطعی از سال مانند هفته دولت رنگ و بویی دیگر به خود می‌گیرد تا جمعیت بیشتری بتوانند آرامش بهره‌مندی از گاز طبیعی را تجربه کنند.
افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۸۵ پروژه گازرسانی در استان گلستان
شرکت گاز استان گلستان در هفته دولت، ۱۸۵ پروژه گازرسانی را افتتاح و کلنگ‌زنی می‌کند که بیشتر آنها مربوط به بخش صنعتی است. همچنین، ۱۷ پروژه روستایی و ۱۶۸ پروژه صنعتی با هزینه حدود ۴۰۰ میلیارد ریال در این هفته بهره‌برداری یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
تاکنون بیش از ۵۵۰ هزار مشترک در استان گلستان جذب شده‌اند که بیش از ۵ هزار مشترک مربوط به سال ۹۷ است. تا هفته دولت امسال، تعداد ۵۵۷ هزار و ۶۶۰ خانوار استان از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند که ۴ هزار و ۹۳۷ خانوار امسال به جمع مصرف‌کنندگان گاز پیوسته‌اند، بنابراین ۱۰۰درصد خانوار شهری و ۹۴ درصد خانوار روستایی استان از گاز برخوردار هستند، زیرا به همه ۳۰ شهر استان به همراه ۸۴۰ روستا گازرسانی شده و تعداد ۳۷ روستا نیز در مرحله اجرا قرار دارند.
افتتاح ۵۹ پروژه گازرسانی استان گیلان
در هفته دولت امسال، از طرح‌های گازرسانی به ۳۴ روستا و ۲۵ واحد صنعتی عمده استان گیلان با اعتباری بیش از ۱۱۶میلیارد ریال بهره‌برداری می‌‌شود، به این ترتیب مجموع مشترکان به یک میلیون و ۲۸ هزار مشترک می‌رسد.
با گازرسانی به این روستاها، مجموع روستاهای بهره‌مند از گاز استان به یک هزار و ۹۴۲ روستا و درصد بهره‌مندی خانوارهای روستایی به ۹۴,۲ درصد افزایش می‌یابد. همچنین طرح گازرسانی به ۲۵ واحد صنعتی عمده دیگر در هفته دولت امسال با اعتباری بیش از ۷.۱ میلیارد ریال افتتاح می‌شود. با افتتاح طرح گازرسانی به ۲۵ واحد صنعتی عمده در استان، مجموع صنایع عمده گازدار استان به حدود یک هزار و ۴۰۰ واحد افزایش یافته و با احتساب مشترکان صنعتی جزء، واحدهای صنعتی گازدار به ۵ هزار و ۳۲۵ واحد رسیده است.
در سال ۹۲ و ابتدای دولت یازدهم، درصد بهره‌مندی خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز ۶۵ درصد بود و در پنج سال، درصد بهره‌مندی خانوارهای روستایی استان به حدود ۳۰ درصد افزایش یافته و مجموع مشترکان به بالای یک میلیون مشترک رسیده است.
آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۵ شهر و ۹۲ روستای استان کرمان
در هفته دولت، عملیات اجرایی گازرسانی و تکمیلی پنج شهر و ۹۲ روستای استان کرمان با اعتباری بیش از ۱۷۷ میلیارد تومان آغاز می شود. با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، ۴۰ هزار خانوار شهری و روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.
اکنون ۵۰ شهر و ۹۳۹ روستا و ۷۳۶ مشترک صنعتی کوچک و بزرگ در این استان به شبکه سراسری گاز متصل هستند.
بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۴۸۸ پروژه گازرسانی در خراسان جنوبی
در هفته دولت امسال ۱۰۰ روستا در خراسان جنوبی از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند و عملیات اجرایی گازرسانی به ۳۸۸ روستا در این استان با اعتبار بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان، آغاز می‌شود که به بیش از ۱۹ هزار خانوار روستایی گازرسانی می‌کند. افزون بر این، طرح احداث خط انتقال گاز سربیشه – نهبندان، گازرسانی به شهرهای نهبندان و شوسف و گازرسانی به شهرک صنعتی سربیشه با اعتبار ۱۴۷ میلیارد تومان تکمیل و تزریق گاز می‌شود. با افتتاح این پروژه‌ها، بیش از ۱۳ هزار خانوار در این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.
بهره‌مندی ۲ روستای شهرستان پلدشت آذربایجان غربی از نعمت گاز طبیعی
با تزریق گاز به شبکه گازرسانی روستاهای قوچ‌کندی عجم و کرد، این ۲ روستای شهرستان پلدشت آذربایجان غربی با هزینه ۱۶ میلیارد تومان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند. با بهره‌برداری از طرح گازرسانی به این ۲ روستا، ۳۱۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند. این ۲ روستا از مجموع ۱۷ روستای مسیر سد ارس هستند و عملیات اجرایی گازرسانی به بقیه روستاها نیز در حال اجراست.
برخورداری ۱۰۰ درصدی شهرها و ۹۹ درصدی روستاهای شهرستان جم استان بوشهر از نعمت گاز
هم اکنون ضریب نفوذ گازرسانی شهرستان جم در بخش شهری به ۱۰۰ درصد و در بخش روستایی این شهرستان به ۹۹ درصد رسیده است. در حال حاضر دورترین روستاهای شهرستان جم نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که تحقق این موضوع سبب شده این شهرستان در زمینه ارائه خدمات گازرسانی به مردم، یکی از شهرستان‌های پیشرو استان و حتی کشور محسوب شود.
تامین گاز واحدها و بخش‌های صنعتی موجود در شهرستان جم با توجه به اهمیت گازرسانی به بخش‌های تولیدی از اولویت‌های مهم تعریف شده است، بنابراین، گازرسانی به ۴۱ مشترک صنعتی در این شهرستان اجرا شده است. همچنین در ماه‌های اخیر توسعه شبکه‌گذاری و نصب انشعاب در شهرستان جم هزینه‌ای بیش از یک میلیارد تومان داشته است.

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.