صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / پورمختار: رهبر انقلاب بالاترین اختیار را به رئیس جمهور برای حل مسائل اقتصادی داده است.

پورمختار: رهبر انقلاب بالاترین اختیار را به رئیس جمهور برای حل مسائل اقتصادی داده است.

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: رهبر انقلاب بالاترین اختیار را به رئیس جمهور برای حل مسایل اقتصادی داده است و رئیس جمهور امروز رئیس شورای هماهنگی سه قوه شده است. انتطار داریم اقدامات جدی و اساسی انجام دهند. کم‌ترین کوتاهی گناه نابخشودنی است.

پورمختار

به گزارش کسب و کار نیوز محمد علی پورمختار در نطق میان دستور جلسه علنی امروز ضمن تبریک عید غدیر بیان کرد: اقدامات مجلس در دو هفته گذشت مصداق روشنی از بازگشت به شأن و جایگاه نظارتی است. دو استیضاح و سوال از رییس جمهور و استیضاح‌های دیگری که در راه است مجلس را در راس امور خواهد نشاند. نقص قانون برنامه پنجم و ششم استنکاف از اجرای قوانین توسط رئیس جمهور محترم که امروز در رای مجلس متجلی شد هر چه سریع تر باید در قوه قضاییه مطرح و رسیدگی گردد.

وی در ادامه گفت: جلوگیری از ناامیدی مردم شعار بعضی از آقایان شده است در حالی که خودشان عامل ناامیدی هستند. شعار رفع حصر، همه پرسی و آزادی‌های بی حد و حصر شعارهای دروغینی است که از این تریبون داده می‌شود که برای فریب افکار عمومی است. امروز رای مجلس به پاسخ‌های رئیس جمهور که پنج سوال اقتصادی بود نشان دهنده واقعیات نیاز مردم است.

پور مختار تصریح کرد: هیچ کدام از مصوبات سفر های استانی رئیس جمهور از جمله سفر به استان همدان اجرایی نشده و ظاهرا قرار نیست که اجرایی شود. عدم اجرای دستورات وزرا توسط معاونین و مدیران نشان از سوء مدیریتی است که در دولت حاکم است. از جمله در حوزه انتخابیه بنده نیز این سوء مدیریت در حوزه راه و تقابل معنا دار و غیرمنطقی مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی با وزیر بهداشت به چشم می خورد.

وی خاطر نشان کرد: افزایش بی رویه قیمت‌ها و ضعف مفرط وزارت صنعت در تنظیم بازار و برخورد با سوء استفاده کنندگان از جمله مصیبت‌های ما است. اظهار نظر فرماندهان نیروهای مسلح در خصوص مسائل بین المللی و پاسخ به یاوه‌گویی‌های ترامپ از نظر من عین وظیفه است. چگونه است که عده‌ای جاهل و بی خبر می‌پسندند که این فرماندهان جان خود را فدای این افراد کنند ولی حق نداشته باشند تا در این موضوع ها اظهار نظر کنند؟

پور مختار ادامه داد: آقای رئیس جمهور در هیچ کجای دنیا انتخاب فرماندهان توسط رای مستقیم مردم نیست. بر چه مبنایی شما این موضوع را مطرح می کنید؟ مسایل امروز ما مگر اینها است. این فرافکنی‌ها فایده‌ای ندارد. رهبر انقلاب بالاترین اختیار را به رئیس جمهور برای حل مسایل اقتصادی داده است و رئیس جمهور امروز رئیس شورای هماهنگی سه قوه شده است. انتظار داریم اقدامات جدی و اساسی انجام دهند. کم‌ترین کوتاهی گناه نابخشودنی است.

وی در ادامه اظهار کرد: عده ای تلاش می‌کنند از مسئولیت‌های خود فرار کنند و رهبری را مقصر جلوه دهند. وظایف و جایگاه رهبری مشخص است و اختیارات لازم را نیز داده است. لذا اینکه نماینده یا مسئولی بخواهد رهبر را در جای خود قرار دهد و زیر سوال ببرد خیانتکار و جانی است. مردم این مسایل را می دانند و رهبر در قلب مردم جای دارد. مردم نسبت به نظام و کشور هیچگونه ناراحتی ندارند و ناراحتی مردم از عملکرد سه قوه است.

پور مختار در پایان گفت: امروز آمریکا و منافقین و آل سعود در یک اتحاد شیطانی درصدد برهم زدن نظم کشور هستند و می‌خواهند کشور را ازبین ببرند ولی مردم آگاه هستند و اجازه نمی‌دهند تا خواب آشفته آنها برای نرسیدن انقلاب به چهل سالگی تعبیر شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.