صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / قربان تا غدیر با جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی و ‌مذهبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی
قربان تا غدیر با جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی و ‌مذهبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

قربان تا غدیر با جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی و ‌مذهبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت : به‌ مناسبت ایام دهه ولایت و از عید قربان تا عید غدیر خم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، انجمن‌های شعر و ادب و موسیقی مراسمات مختلفی در سطح استان برگزار می‌‌شود.
  1. به گزارش کسب و کار نیوز، حسین‌ مسگرانی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص اعلام جشنواره‌ها و برنامه‌های اعیاد قربان تا غدیر در سیستان و بلوچستان، ضمن تبریک این اعیاد در خصوص برنامه‌های دهه ولایت اظهار داشت :اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف بزرگداشت اعیاد بزرگ‌ مسلمانان و دهه ولایت که از‌جایگاه خاصی در میان مسلمین برخوردار است در مناطق مختلف استان اقدام به برپایی برنامه‌های گوناگون می‌کند.
    وی با اشاره به مهم‌ترین رویداد این ایام اظهار کرد: جشنواره ملی موسیقی حماسی و روایی کمالان هوت که یکی از موسیقی‌های حماسی استان است در منطقه آزاد چابهار با‌حضور گروه‌های محلی سیستان و بلوچستان و سایر استان‌ها برگزار می‌شود.
    این مسؤول ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های خوشنویسی و هنرهای تجسمی، شب‌های شعر و اجرای موسیقی از اهم برنامه‌های جشن‌های عید قربان و‌ دهه ولایت است.
    مسگرانی بیان کرد: همچنین در شهریور ماه سال جاری شاهد برگزاری جشنواره تئاتر استانی هستیم که استان سیستان ‌و‌ بلوچستان در این زمینه عملکرد بسیار خوبی داشته و ۳۰ گروه برای شرکت در این جشنواره اعلام ‌آمادگی‌ کرده است که از بین آن‌ها ۸ کار به جشنواره راه می‌یابند.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تمامی این برنامه‌ها سبب معرفی فرهنگ، هنر و آیین‌های معنوی می‌شود یادآور شد: این استن نسبت به سایر استان‌ها به نشاط فرهنگی و معنوی بیشتری نیازمند است که امیدواریم با همت و‌ تلاش تمامی سازمان‌ها، نهادها، تشکل‌های‌ مردمی، فرهنگی، هنری و اصحاب رسانه شاهد شکوفایی و تلاش بیشتر و همچنین ارتقاء سطح فرهنگی و نشاط اجتماعی باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.