صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / کمپین واکسیناسیون اهداکنندگان مستمر خون علیه هپاتیت “بی”

مدیرعامل سازمان انتقال خون تشریح کرد

کمپین واکسیناسیون اهداکنندگان مستمر خون علیه هپاتیت “بی”

مدیرعامل سازمان انتقال خون از اجرای کمپین بسیج همگانی برای واکسیناسیون اهداکنندگان مستمر خون علیه هپاتیت B خبر داد و گفت: جمعیت هدف برای این کمپین همگانی، گروه سنی ۲۹ سال به بالا هستند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون در ایسنا

دکتر علی اکبر پور فتح الله در گفت‌وگو با ایسنا، از ابلاغ دستورالعمل فاز اول اجرای بسیج همگانی برای واکسیناسیون اهداکنندگان مستمر خون علیه هپاتیت B خبر داد و گفت: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که میان سازمان انتقال خون ایران و مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت منعقد شده، قرار است در راستای رسیدن به خطر صفر انتقال بیماری‌های قابل انتقال از طریق خون و فراورده‌های خونی،  واکسیناسیون اهدا کنندگان مستمر خون علیه عفونت هپاتیت B انجام شود.

وی با بیان اینکه جمعیت هدف برای این کمپین همگانی اهدا کنندگان مستمر گروه سنی ۲۹ سال به بالا هستند، گفت: در فاز اول قرار است این کمپین همگانی طی پنج ماه از تاریخ اول مهرماه سال جاری تا ابتدای اسفندماه سال ۹۷ اجرا شود. در این زمینه به مراکز مختلف انتقال خون تاکید کرده‌ایم که با تکریم اهدا کنندگان در تمام ساعات کاری مراکز خدمات واکسیناسیون را ارائه دهند. همچنین تهیه و تدارک واکسن مورد نیاز، پاسخگویی مناسب و دسترسی اهداکنندگان به مراکز نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: در این طرح ادارات کل انتقال خون با هماهنگی معاونت بهداشتی مناطق خود، افرادی را که برای اهدای خون مراجعه‌ می‌کنند، اما نتایج آزمایش‌های غربالگری‌شان در زمینه عفونت‌های HIV و هپاتیت‌های ویروسی B و C مثبت است، ‌ از طریق کلینیک‌های پیگیری، به مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری منطقه ارجاع می‌دهند تا علاوه بر تشخیص قطعی بیماری‌شان، اقدامات درمانی لازم هم برایشان انجام شود.

وی با تاکید بر ضرورت تکریم اهدا کنندگان مستمر در طی این برنامه، گفت: در عین حال کارتی با عنوان کارت واکسیناسیون، ویژه اهدا کنندگان مستمر خون طراحی شده که پس از انجام واکسیناسیون به اهداکنندگان گروه هدف در ادارات کل انتقال خون سراسر کشور ارائه می‌شود. همچنین بعد از پایان کار این کمپین، ارزیابی‌های لازم برای بررسی نتایج این اقدام در سطح استان‌ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مصرف ماهانه ۵ میلیون قوطی شیرخشک در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، هانی تحویل زاده گفت: سازمان غذا و دارو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.