صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / صنایع پخت مشهد، پیشرو در حوزه کارآفرینی
صنایع پخت مشهد، پیشرو در حوزه کارآفرینی

صنایع پخت مشهد، پیشرو در حوزه کارآفرینی

در میان سازندگان ماشین‌آلات صنایع پخت نان و شیرینی، هستند تولیدکنندگانی که بسیار خوش درخشیده‌اند و در این صنعت به نامی آشنا تبدیل گشته‌اند. شرکت صنایع پخت مشهد یکی از همان‌هاست که در سال 1370 با هدف ساخت انواع ماشین‌آلات و تجهیزات پخت نان و شیرینی جهت تأمین نیازهای داخلی و حضور در بازارهای جهانی، در خراسان رضوی راه‌اندازی گردید.

صنایع پخت مشهد خیلی سریع پس از یک سال فعالیت در این عرصه با ارسال دستگاه‌های خود به کشورهای آسیای میانه در رده اولین صادرکنندگان ماشین‌آلات پخت نان قرار گرفت و هم اکنون از نظر وسعت و تنوع محصول، بزرگترین واحد طراح، تولیدکننده و صادرکننده ماشین آلات پخت نان و شیرینی کشور به شمار می آید.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از غلات نیوز، این شرکت در سال ۷۲ برای اولین بار اقدام به ساخت دستگاه فر طبقه‌ای و فر تونلی تمام اتوماتیک پخت نان با استفاده از سیستم برق نمود و آن را به کشور سوئد صادر کرد که این امر از جمله اقدامات درخشان صنایع پخت مشهد در زمینه نوآوری به شمار می‌آید.
صادرات به کشور سوئد زمینه حضور شرکت صنایع پخت مشهد به بازار جهانی را بیشتر فراهم کرد. پس از آن در سال ۷۶ دستگاه تمام اتوماتیک این شرکت به دلیل برخورداری از کارایی مناسب به شهر مونیخ آلمان صادر گردید.
شرکت صنایع پخت مشهد اولین و در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده دستگاه‌های نانوایی در استان خراسان رضوی است و ماشین‌آلات این شرکت هم‌اکنون در کشورهای سوئد، امارات، عربستان، ترکمنستان، قزاقستان، تاجیکستان، افغانستان، استرالیا، قرقیزستان، عراق، کانادا، آمریکا، ترکیه، آذربایجان، روسیه، انگلستان، کره جنوبی، عمان، فیلیپین، مالزی، گرجستان، تایلند، هلند، نیوزلند، ازبکستان، لبنان، اتریش، آلمان، ارمنستان، نروژ و بحرین موجود است.
صنایع پخت مشهد با تکیه بر تخصص و تجربه مهندسین داخلی توانسته محصولات خود را علاوه بر اقصی ‌نقاط کشور به بیش از ۳۸ کشور در ۵ قاره جهان صادر کند.
ابوالقاسم اسحاق‌آبادی، مدیرعامل شرکت صنایع پخت مشهد در گفت‌وگو با غلات نیوز خاطرنشان کرد: صنایع پخت مشهد همواره در جهت تولید ماشین‌آلات پخت نان با هدف ارتقاء کیفیت، بهبود مداوم محصولات و تأمین نیازمندی‌های مشتری گام برمی‌دارد. این مجموعه سعی نموده با ورود به بازار هدف همواره توجهی خاص به نیازهای مشتری داشته باشد. ضمن اینکه حضور در بازار جهانی هم از مهم‌ترین اهداف کشور به شمار می‌آید.
وی ادامه داد: در واقع برای ورود به بازار هدف ابتدا نیاز بازار را مورد توجه قرار می‌دهیم و با توجه به آن، اقدام به طراحی محصول جدید و یا هماهنگ‌سازی توان و قابلیت‌‌های محصولات با بازار صادراتی و بازار داخلی خواهیم کرد که از جمله آن می‌توان به ساخت دستگاه پخت انواع نان حجیم با استفاده از انواع سوخت گاز، گازوئیل و یا چوب برای بازار صادراتی و داخلی اشاره نمود.
اسحاق‌آبادی در ادامه با بیان اینکه برای ارتقاء کیفیت و جلب بازار و حفظ مشتری، توسعه واحد R&D باید همواره مد نظر قرار گیرد، گفت: شرکت با توجه به کیفیت و تحقیقات در زمینه کاهش ضایعات نان، اقدام به تأسیس واحد تحقیق و توسعه نموده که در آن تمامی محصولات تولیدی، مورد بررسی و مهندسی قرار گرفته و در جهت بهبود و ارتقاء توان، طراحی و بهینه‌سازی خواهند شد و نیز با بررسی بازار و شناخت نیازها، طراحی و ساخت محصولات جدید مورد بررسی و اقدام قرار خواهد گرفت. سپس کلیه محصولات جدید را مورد آزمایش و اقدام به تصدیق طراحی نموده و در نهایت مجوز تولید انبوه صادر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت صنایع پخت مشهد در بخش دیگری از سخنانش به دغدغه‌ها و موانع پیش روی تولیدکنندگان اشاره نمود و در این‌باره از بخشنامه‌هایی که مسئولین دولتی یک شبه و بدون کارشناسی صادر می‌کنند، اظهار گله‌مندی کرد.
وی در ادامه همچنین با اشاره به جایگاه ماشین‌آلات ایرانی در کشورهای اروپایی درباره روش‌های حمایتی دولت از تولیدکنندگان اظهار کرد: قبل از هر چیز دولت باید تولیدکنندگان را اعتبارسنجی کند و بر اساس آن تولیدکنندگان را از پرداخت مالیات معاف نماید.
اسحاق‌آبادی با بیان اینکه حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه‌های خارجی می‌تواند به ورود تکنولوژی در این صنعت کمک کند، گفت: چندین سال است که از اجباری شدن استانداردها در صنعت ماشین‌آلات صنایع غذایی (پخت نان و شیرینی) می‌گذرد اما متأسفانه این استانداردها هنوز اجرایی نشده‌اند.
صنایع پخت مشهد در طول دوران فعالیت خود همواره موفق به اخذ جوایز و گواهینامه‌های بسیاری گردیده ونیز بارها به عنوان واحد نمونه صنعتی، واحد نمونه استاندارد و همچنین واحد صادرکننده نمونه معرفی شده که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است؛
• بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع ماشین‌آلات پخت نان در ایران
• اولین و تنهاترین دارنده گواهینامه بین‌المللی ۲۰۰۸-۹۰۰۱ ISO
• اولین و تنها صادرکننده ماشین‌آلات پخت نان به اروپا
• اولین و تنها صادرکننده ماشین‌آلات پخت نان به استرالیا
• دارنده گواهینامه‌های متعدد در حوزه ثبت اختراع
• اولین دارنده ۵ نشان استاندارد ملی ایران در تولید ماشین‌آلات پخت نان
• صرفه‌جویی در مصرف برق و کاهش چشمگیر ضایعات نان
• توسعه واحد R&D و تولید محصولات جدید با توجه به نیاز بازار
• کمک به افزایش ۱۰ درصدی اشتغال در سال گذشته
شرکت صنایع پخت مشهد به عنوان عضو کمیته تدوین استاندارد ملی به واحد نمونه صنعتی استان خراسان رضوی در سال ۸۵ تبدیل شده و یکی از ۵۰۰ شرکت برتر صادرکننده ایران در زمینه ماشین‌آلات پخت نان است همچنین عضو کانون نان‌های صنعتی ایران بوده و علاوه بر اینکه جوایز و افتخارات بسیار دیگری هم کسب نموده، در سال ۸۹ به عنوان واحد نمونه برتر در استان خراسان رضوی و در سال‌های ۸۹ و ۹۰ به عنوان کارآفرین نمونه در این استان شناخته شده است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.