صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / جوانان فارغ‌التحصیل با نیازهای بازارکار بیگانه‌اند
جوانان فارغ‌التحصیل با نیازهای بازارکار بیگانه‌اند

یک کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی گفت

جوانان فارغ‌التحصیل با نیازهای بازارکار بیگانه‌اند

یک کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی گفت: جوانان فارغ‌التحصیل با نیازهای بازارکار بیگانه‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، دریکوند، اظهار کرد: توقع افراد تحصیل‌کرده و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بر این است که فقط با مدرک دانشگاهی می‌توانند موفق به ایجاد اشتغال و یافتن منبع درآمدزایی شوند.

وی ادامه داد: این در حالیست که واقعیت چیزی دیگر است؛ به طوری که حتی برخی دارندگان مدارک عالیه نیز به درد بیکاری مبتلا شده و برای خود گزینه حذف مدرک در ازای استخدام با حقوق اندک را برگزیده‌اند و گویی جوانان فارغ‌التحصیل بی‌توجه به نیاز بازار راه دیگری را می‌روند و به هنگام فارغ‌التحصیل شدن با نیازهای بازارکار بیگانه‌اند.

دریکوند اضافه کرد: برخی نیز همچنان به پای مدرک می‌مانند به امید روزی که آگهی استخدام‌های پیاپی دریچه‌ای به رویشان بگشاید، اما در بسیاری موارد فقدان مهارت‌های نوین و بازارمحور، تک بعدی و نداشتن مهارت‌های متنوع و توقعات و توهمات ناشی از انتظارات اجتماعی و خانوادگی از افراد، جذب بازارکار شدن و اشتغال و درآمدزایی را برایشان دشوار کرده است.

این مدرس دانشگاه علمی کاربردی لرستان افزود: عصر مدرک‌گرایی گذشته و عصر کارآفرینی سال‌هاست که شروع شده است.

وی یادآور شد: خصوصیت عصر کارآفرینی این است که جویندگان کار علاوه بر مدرک باید مهارت‌های موردنیاز بازار کار، کار تیمی، نوآوری، خلاقیت و… داشته باشند که متأسفانه بسیار دیده می‌شود که دانش‌آموختگان از رشته تحصیلی خود یک سری محفوظات می‌دانند که منطبق با کاربرد رشته در بازار نیست.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.