صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / تصاویر زندگی پلاستیکی…
تصاویر زندگی پلاستیکی…

تصاویر زندگی پلاستیکی…

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: مصرف مواد پلاستیکی در استان افزایش یافته است.

پلاستیک

پرویز آراسته در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه یکی از چالش های عصر حاضر در بخش محیط زیست افزایش کیسه‌های پلاستیکی و نیز مواد پلیمری است افزود: متاسفانه خطرات و آلودگی ناشی از این مواد به مرز هشدار رسیده و باید هر چه سریعتر روش و شیوه استفاده از پلاستیک در زندگی و جوامع بشری تغییر یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون نیمی از عوامل آلودگی در استان به دلیل استفاده بسته بندی های پلاستیکی مواد غذایی، میوه جات و … است افزود: این بسته بندی‌های پلاستیکی یک بار مصرف بوده و قابل بازیافت نیستند.

قانون مشخصی در زمینه ممنوعیت استفاده از پلاستیک در استان و حتی کشور نداریم

آراسته با اشاره به ضعف و خلاء قانونی در زمینه استفاده از مواد و کیسه های پلاستیکی در کشور و به تبع آن استان خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر قانون مشخصی در زمینه ممنوعیت استفاده از پلاستیک در استان و حتی کشور نداریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به بالا بودن هزینه کیسه و بسته بندی های جایگزین کیسه و بسته بندی های پلاستیکی در استان و کشور عنوان کرد: بازیافت مجدد پلاستیک، کاهش مصرف از مبدا، نه به کیسه های پلاستیکی و تدوین قانون جامع در خصوص ممنوعیت استفاده از پلاستیک باید در دستور کار قرار گیرد.

۱۱ درصد از زباله های استان را پلاستیک تشکیل می‌دهد

آراسته با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱ درصد از زباله های استان را پلاستیک تشکیل می‌دهد و در سایت های دفن زباله دفن می‌شود اظهارکرد: مقدار کمی توسط  شرکت های مربوطه بازیافت می شود.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از میزان مصرف کیسه های پلاستیکی و بسته بندی در این خصوص وجود ندارد اضافه کرد: متاسفانه تاکنون جایگزین مناسبی نیز در این خصوص وجود ندارد تا به مردم معرفی شود.

مصرف پلاستیک در کشور رو به افزایش است

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه هم اکنون ۲۵ کشور دنیا مصرف پلاستیک را ممنوع کرده‌اند، گفت: این در حالی است که مصرف پلاستیک در کشور و به تبع آن استان ما رو به افزایش است.

  وی ادامه داد: باید از مبدا تا مقصد تفکیک  پسماند پلاستیکی را انجام دهیم تا بازیافت  هم به خوبی انجام شود چرا که سوزاندن مواد پلاستیکی باعث تولید گاز خطرناکی می‌شود که این روشی خطرناک در حذف مواد پلاستیکی است.

آراسته با بیان اینکه پلاستیک تا هزاران سال در طبیعت باقی مانده و موجب آلودگی می‌شود، افزود: باید پاکسازی و خروج مواد پلاستیکی از طبیعت به خصوص منابع آب های زیرزمینی و ورودی و خروجی رودخانه‌ها با همکارهای سازمان های مردم نهاد در استان و با مشارکت مردم اجرایی شود.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حوزه سلامت

۱۲۹ پرونده تخلف صنفی در حوزه سلامت آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا محمودی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.