صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / تحلیل دیدار استقلال – السد از دید AFC
تحلیل دیدار استقلال – السد از دید AFC

تحلیل دیدار استقلال – السد از دید AFC

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به تحلیل دیدار استقلال و السد پرداخته است.

استقلال - السد

به گزارش کسب و کار نیوز، از امشب مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا آغاز می شود که در یکی از دیدارها استقلال باید برابر السد قطر قرار گیرد.  استقلالی ها امیدوار هستند برای دومین بار حضور در این مرحله از رقابت ها را در لیگ قهرمانان آسیا تجربه کنند. هر دو تیم سابقه قهرمانی در جام باشگاه های آسیا را دارند. السد در سال ۱۹۸۹ و استقلال دو سال بعد از آن. با این حال از زمانی که لیگ قهرمانان آسیا جایگزین جام باشگاه های آسیا شد، بهترین عملکرد استقلال حضور در جمع چهار تیم پایانی در سال ۲۰۱۳ بوده است و این در حالی است که السد آخرین قهرمان از منطقه غرب آسیا است که در سال ۲۰۱۱ توانست قهرمان لیگ قهرمانان شود. 

* استقلال

این تیم توانست در مرحله گروهی بدون شکست باشد و بالاتر از العین، الریان و الهلال در صدر جدول گروه قرار گیرد. شکست دادن الهلال در هر دو دیدار رفت و برگشت بهترین عملکرد استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان بود. در مرحله بعد استقلال در قرعه تمام ایرانی موفق شد ذوب آهن را از پیش رو بردارد و به این مرحله از رقابت ها راه یابد.

استقلال به جای سرورجپارف و مامه تیام توانسته است دو بازیکن را جایگزین کند. همام طارق عراقی و مرتضی تبریزی جایگزین این دو بازیکن شدند و فرشید اسماعیلی هافبک طراح نیز در قلب خط میانی استقلال باقی مانده است.

* السد

این تیم در گروه سوم رقابت ها با رقیب استقلال یعنی پرسپولیس، همگروه بود و با وجود زدن ۱۱ گل که بیش از هر تیمی در این گروه بود در رده دوم قرار گرفت. السد بازی آخر خود را در تهران برابر پرسپولیس با یک گل باخت. نسف قارشی و الوصل دیگر تیم های این گروه بودند که گلهای بغداد بونجاح به السدی ها کمک کرد تا نتایج خوبی در دور رفت رقابت ها به دست بیاورند. ژاوی با وجود ۳۸ سال سن همچنان در قلب خط میانی السد می درخشد و در این رقابت ها فقط اسکارل و ریکارد گولارت شانس های گل بیشتری نسبت به او ایجاد کردند. همچنین او یکی از بهترین بازیکنان لیگ قهرمانان از نظر دقت پاس بوده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رونالد کومان

مسی با باشگاه مشکل داشت نه من

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, رونالد کومان سرمربی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.