صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / وزیر خارجه استرالیا استعفا داد

وزیر خارجه استرالیا استعفا داد

وزیر خارجه استرالیا امروز یکشنبه اعلام کرد از کابینه نخست‌وزیر جدید به رهبری اسکات موریسون استعفا می‌دهد. این تحول دو روز پس از رقابت جنجالی بر سر رهبری حزب حاکم رخ می‌دهد که به سرنگونی دولت مالکوم ترنبول منجر شد.

جولی بیشاپ

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، جولی بیشاپ، وزیر خارجه استرالیا به کارش در مجلس نمایندگان استرالیا به عنوان نماینده حزب لیبرال ادامه می‌دهد اما مشخص نکرد که آیا در انتخابات آتی که برای مه ۲۰۱۹ تعیین شده است، شرکت می‌کند یا خیر.

این تصمیم تاثیرات جدی بر دولت اسکات موریسون، نخست‌وزیر جدید استرالیا خواهد داشت؛ او تنها با یک کرسی در پارلمان اکثریت دارد.

موریسون در رقابت درون حزبی روز جمعه توانست پس از یک هفته هرج و مرج سیاسی مالکوم ترنبول را شکست دهد و ششمین نخست‌وزیر استرالیا در کمتر از ۱۰ سال گذشته شود. او توانست رهبری حزب لیبرال را بر عهده بگیرد؛ حزب بزرگ در ائتلاف لیبرال-ناسیونال که در نظرسنجی‌های ماه‌های اخیر دنباله‌روی حزب اپوزیسیون کارگر بوده است.

جولی بیشاپ هم در رقابت درون حزبی روز جمعه مشارکت کرد اما در همان دور نخست حذف شد. بیشاپ تاکید کرد: کرسی من در پارلمان به عنوان صدایی قدرتمند برای ایالت استرالیای غربی حفظ می‌شود.

انتهای پیام  

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.