صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / شرط وزیر بهداشت برای ارایه مجوز صادرات دارو و تجهیزات پزشکی ایرانی

دستگاه HPLC رونمایی شد

شرط وزیر بهداشت برای ارایه مجوز صادرات دارو و تجهیزات پزشکی ایرانی

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه حمایت از تولید داخل مشروط به ارتقای کیفیت و منوط به توجه به بازارهای جهانی و منطقه‌ای است، گفت: البته در صورتی به تولید کنندگان در حوزه سلامت اجازه صادرات می‌دهیم که در داخل کمبود یا مشکلی در زمینه آن کالا نداشته باشیم. بنابراین حتما به صورت گزینشی اجازه صادرات می‌دهیم.

وزیر بهداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، در ادامه این مراسم دکتر ملک زاده – معاون فناوری وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه علاوه بر اینکه توانسته‌ایم در تولید کمی و کیفی علم در منطقه و بین همه کشورهای اسلامی رتبه اول را کسب کنیم در ارزشیابی‌های بین‌المللی هم رتبه پانزدهم را در بین کشورهای تولید کننده علم به خود اختصاص داده‌ایم و محصولاتی را تولید کرده‌ایم که حاصل تحقیقات است.

وی با اشاره به تولید داخلی دستگاه HPLC گفت: این محصول از پرمصرف‌ترین محصولاتی است که هر ساله ۴۰ تا ۵۰ موردش را از خارج وارد می‌کردیم، اما امروز توانسته‌ایم آن را در کشور تولید کرده و وارد بازار کنیم و بعد از اینکه به دست مشتری رسید از آن رونمایی کرده‌ایم. ما زمانی می‌توانیم بگوییم که در علم پیشرفت کرده‌ایم که فناوری هم در کنارمان باشد.

ملک‌زاده با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت داریم، گفت: ۵۰ مورد از این شرکت‌ها صادراتی هستند و علاوه بر نیازهای بازار داخلی، صادرات را هم انجام می‌دهند. ما باید باور کنیم که در ایران می‌توانیم تولیدات با کیفیت بالا داشته باشیم و امیدوارم در آینده شاهد تولید محصولات فناورانه بیشتر نیز باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.