صفحه اصلی / استان ها / فارس / رشد صادرات غیرنفتی استان فارس موانع و راهکارها
رشد صادرات غیرنفتی استان فارس موانع و راهکارها

رشد صادرات غیرنفتی استان فارس موانع و راهکارها

‌افزایش صادرات غیرنفتی و کاهش وابستگی به درآمدهای نفت از اولویت‌های دولت‌ها در ادوار مختلف محسوب می‌شود؛ سیاستی که نباید نگاه‌های سلیقه‌ای دولت‌ها در آن تغییر ایجاد کند؛ اگرچه هیچ یک از دولت‌ها نتوانسته‌اند به اهداف ترسیم شده براساس اسناد بالادستی دست یابند.

صادرات

‌به گزارش کسب و کار نیوز به اهداف کمی صادرات غیر نفتی استان براساس سند راهبردی توسعه صادرات در سال ٩۶ اشاره و خاطرنشان کرد : برای بخش صنعت، معدن و صنایع معدنی ٨٩٢ میلیون دلار، بخش کشاورزی ٣۶۵ میلیون دلار و بخش سلامت و توریسم را ٩٠ میلیون ریال پیش‌بینی شده بود .

علی همتی امیزان تحقق صادرات در سال گذشته در بخش صنایع معدنی، کشاورزی و سلامت و توریسم را به ترتیب ۸۷۹، ۳۳۴ و ۹۰ میلیون دلار اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال ٩۵ از رشد٣٢، ٣١ و ٢ درصدی روبه‌رو بوده است .

وی همچنین به اهداف کمی صادرات کالا و خدمات تولیدی استان براساس سند راهبردی توسعه صادرات در سال ٩٧ هم اشاره و با بیان اینکه مجموع صادرات تا پایان امسال رقمی بالغ بر یکهزار و ۶٧٩ میلیون دلار پیش‌بینی شده، عنوان کرد: از این میزان ۴٣۶ میلیون دلار برای بخش کشاورزی، یکهزار و ٢١۶ میلیون دلار برای بخش صنایع معدنی و ٢٨ میلیون دلار برای صادرات فرش پیش بینی شده است .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: براساس آمارهای گمرگ و اطلاعات اخذ شده از واحدهای صادراتی روند صادرات کالا و خدمات استان فارس در دوازده ماهه منتهی به پایان اسفند ٩۶ میزان ۴ میلیارد و ٣۵٣ هزار و ١٧٨ تن کالا به ارزش یکهزار و ٣٠٣ میلیون دلار از استان فارس و از طریق گمرکات به سراسر کشور و خارج از کشور صادر شده است که از لحاظ وزنی نیز ۵٢ درصد و از لحاظ ارزشی ٢۵ درصد رشد صادرات داشته‌ایم‌.

همتی همچنین به عمده نتاج و موفقیت‌های حوزه صادرات غیرنفتی استان هم اشاره و انتخاب ۵ صادر کننده نمونه ملی، کسب رتبه دوم کشور، کسب رتبه اول جهانی در صادرات پودر و عصاره شیرین‌بیان، افزایش سهم صادراتی بخش صنعت و معدن از ۴٠ به ۶٠ درصد و افزایش صادرات ۶٣ میلیون دلاری محصولات دانش‌بنیان و هایتک را از جمله آنها عنوان کرد‌.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.