صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / خدمات و تجهیزات پزشکی گران نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

خدمات و تجهیزات پزشکی گران نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مدعی شد که هنوز هیچگونه افزایش قیمتی در تجهیزات پزشکی وجود نداشته است.

استانها/ تجهیزات پزشکی

به گزارش کسب و کار نیوز، طاهره چنگیز در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز پزشک گفت: سامانه مبارزه با گران‌فروشی در اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت فعال‌شده و هنوز افزایش رسمی در حوزه تجهیزات پزشکی وجود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه خدمات بیمارستانی در بیمارستان‌های دولتی تابع تعرفه است، عنوان کرد: تا زمانی که تعرفه دولتی افزایش نیابد، مجاز به افزایش قیمت نیستیم، همچنین افزایش نرخ درزمینه دارو و تجهیزات پزشکی صورت نگرفته است و بر کار تمام سود جویان نظارت مستقیم می‌شود که در صورت تخلف نیز با آن‌ها برخورد می‌شود، ازاین‌رو جو روانی ایجادشده واقعیت ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعرفه‌ها کاملاً تعریف‌شده است و به‌طور مداوم از سوی ستاد نظارت بر تعرفه‌ها کنترل می‌شود و ستاد تعزیرات نیز بازرسی ویژه دارد. تعرفه‌های خدمات بیمارستانی توسط گروه‌های کارشناسی مستقر در وزارت بهداشت صورت می‌گیرد. مردم نگران افزایش تعرفه‌های بیمارستانی نباشند.

چنگیز در خصوص نگرانی مردم از افزایش عفونت‌های بیمارستانی به دنبال کاربرد چند بار مصرف تجهیزات پزشکی در شرایط تحریم، گفت: بخشی از تجهیزات پزشکی یک‌بارمصرف و بخشی چند بار مصرف است که این نوع تجهیزات قابلیت استریل شدن دارند و تحت شرایط استریل می‌توانیم چندین بار از این وسایل استفاده کنیم، بنابراین نگرانی از بابت افزایش عفونت‌های بیمارستانی وجود ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.