صفحه اصلی / ورزشی / ورزش بانوان / بسکتبال سه نفره بازیهای آسیایی/ صعود مردان به نیمه نهایی و حذف دختران توسط چین
بسکتبال سه نفره بازیهای آسیایی/ صعود مردان به نیمه نهایی و حذف دختران توسط چین

بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا

بسکتبال سه نفره بازیهای آسیایی/ صعود مردان به نیمه نهایی و حذف دختران توسط چین

تیم ملی بسکتبال سه نفره مردان ایران به نیمه نهایی بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا رسید اما بانوان ایران با شکست برابر چین حذف شدند.

هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ - مسابقات بسکتبال سه‌ نفره

به گزارش کسب و کار نیوز، ملی پوشان بسکتبال سه نفره مردان ایران در دیداری نزدیک برابر چین تایپه با نتیجه ١٨ بر ١٧ به برتری رسیدند و راهی نیمه نهایی بازی های آسیایی شدند.
ایران با ترکیب محمد یوسف وند، علی الله وردی، امیرحسین آذری و نوید خواجه زاده در جاکارتا حضور دارد که این بازیکنان برابر چین تایپه به ترتیب ۴، ۵، ٨ و ١ امتیاز کسب کردند.
ایران در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف چین برود. دیدارهای مرحله نیمه نهایی و نهایی این مسابقات امروز (یکشنبه) برگزار می شود.

اما تیم ملی بسکتبال سه نفره دختران ایران در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف چین رفت که با نتیجه ۲۱ بر ۷  شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

دختران بسکتبال سه نفره ایران که برای اولین بار به بازی‌های آسیایی اعزام می شدند در مرحله مقدماتی با تایلند، قزاقستان و مالدیو هم گروه بود و با شکست ۷ بر ۱۱ برابر تایلند، پیروزی ۱۸ بر ۱۱ مقابل قزاقستان و پس از انصراف مالدیو، به یک چهارم نهایی صعود کردند اما در این مرحله نتوانستند تیم قدرتمند چین را شکست دهند.

تیم ایران با ترکیب کیمیا یزدیان طهرانی، شیدا شجاعی، ناهیده اسدی و زهرا عدالتخواه و با سرمربیگری آزاده زمان‌پور در این بازی‌ها شرکت کرد.

تیم بسکتبال سه نفره بانوان ایران بدون هیچ بازی تدارکاتی برون مرزی راهی این رقابت‌ها شد اما توانست در اولین حضورش عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارد چرا که از سال ۱۹۷۴ که تیم بسکتبال پنج نفره ایران به بازی‌های آسیایی اعزام شدند، بانوان بسکتبالیست ایران امکان حضور در این بازی‌ها را نداشتند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تقابل دختران فوتبالیست در شب/ دربی کرمان برنده نداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، تیم‌های حاضر در لیگ فوتبال بانوان در هفته پانزدهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.