صفحه اصلی / سرخط خبرها / برنامه بهره برداری از ۵٫۵ میلیارد دلار طرح معدن و صنایع معدنی در سال ۹۷
برنامه بهره برداری از ۵٫۵ میلیارد دلار طرح معدن و صنایع معدنی در سال ۹۷

به مناسبت هفته دولت اعلام شد

برنامه بهره برداری از ۵٫۵ میلیارد دلار طرح معدن و صنایع معدنی در سال ۹۷

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو خبر داد: در سال جاری، طبق برنامه از 5.5 میلیارد دلار طرح معدن و صنایع معدنی بهره برداری می شود.

 سمیه خلوصی به مناسبت هفته دولت ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ایمیدرو و شرکت های بزرگ بخش خصوصی از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ طرح در بخش معدن و صنایع معدنی شامل کارخانه گندله ۲٫۵ میلیون تنی مجتمع فولاد خراسان، توسعه فولادسازی و نورد پیوسته فولاد سبا (فولاد مبارکه) و احیای مستقیم فولاد سبزوار به بهره برداری رسانده و تا پایان امسال، ۲۸ طرح و پروژه دیگر به بهره برداری می رسانند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، وی افزود: میزان اشتغال این طرح ها، ۴۳۳۰ نفر به طور مستقیم و ۴۳ هزار و ۸۷۵ نفر به طور غیر مستقیم است.

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو با اشاره به طرح های افتتاح شده در سال ۹۶ تصریح کرد: ایمیدرو در مجموع ۲۷ طرح و پروژه طی سال ۹۶ به بهره برداری رساند. میزان سرمایه گذاری این طرح ها ۲ میلیارد و ۹۷۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار (براساس نرخ ارز در بانک مرکزی در ۹۷٫۰۴٫۰۵) بود.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح ها، برای ۴۳۵۰ نفر اشتغال زایی مستقیم و برای ۱۱ هزار و ۹۵۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.