صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / برنامه‌های ماه محرم، قله فعالیت‌های مذهبی دانشگاه‌ها
برنامه‌های ماه محرم، قله فعالیت‌های مذهبی دانشگاه‌ها

برنامه‌های ماه محرم، قله فعالیت‌های مذهبی دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: برنامه‌های ماه محرم عملا قله فعالیت‌های مجموعه‌های مذهبی دانشگاه‌ها محسوب می‌شود، اما امسال دهه اول محرم از ایام تحصیلی دانشجویان خارج شده و در شهریور ماه قرار گرفته است.

تجدید بیعت دسته‌های عزاداری دانشجویی با رهبر انقلاب

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت الاسلام رستمی، معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری دز دانشگاه‌ها پیرامون برنامه‌های نهاد رهبری در ماه محرم در دانشگاه‌ها گفت: برنامه‌های ماه محرم عملا قله فعالیت‌های مجموعه‌های مذهبی دانشگاه‌ها محسوب می‌شود، اما امسال دهه اول محرم از ایام تحصیلی دانشجویان خارج شده و در شهریور ماه قرار گرفته است. دانشگاه‌ها در این باره دو رویکرد دارند یکی دانشگاه‌هایی که دهه اول را به صورت پرشور و قوی برگزار می‌کنند و در طول مهر ماه برنامه‌های خود را باز هم ادامه خواهند داد. برخی از دانشگاه‌ها نیز با توجه به اینکه عاشورا و تاسوعا نیز در شهریور ماه است و در واقع حضور دانشجویان در دانشگاه بعد از عاشورا و تاسوعا می‌باشد، دهه دوم محرم را به‌عنوان نقطه قوت برگزاری برنامه‌های خود برگزیده‌اند.

وی افزود: در مجموع تمام چند صد هیئت دانشجویی که در دانشگاه‌ها حضور دارند برنامه‌های خود را در محیط‌های دانشجویی و خوابگاه‌ها برگزار خواهند کرد و در فضای دانشگاهی برنامه‌های هیئات دانشجویی را خواهیم داشت.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری دانشگاه‌ها گفت: همچنین یک بسته محتوایی برای ائمه جماعات دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است که قبل از محرم به دست آنها خواهد رسید. در کنار آن نشستی با مبلغان و ائمه جماعات جهت هم‌افزایی هر چه بیشتر خواهیم داشت و این نشست جهت شنیدن دیدگاه‌ها و نظرات آنها برگزار خواهد شد.

وی افزود: توصیه‌های کلی دفاتر نهاد با توجه به مقتضیات هر دانشگاهی به هیئات دانشجویی و نهادهای اجراکننده مراسم‌های محرم طبق روال همیشگی برقرار خواهد بود و عمدتا حمایت نهاد رهبری در ایام محرم به صورت معنوی خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.