صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پلیس خیمه معترضان را از مقابل کمیسیون انتخابات افغانستان جمع کرد
پلیس خیمه معترضان را از مقابل کمیسیون انتخابات افغانستان جمع کرد

پلیس خیمه معترضان را از مقابل کمیسیون انتخابات افغانستان جمع کرد

با برچیده شده خیمه معترضان از مقابل ساختمان کمیسیون مرکزی انتخابات افغانستان در کابل، این کمیسیون امروز (شنبه) بعد از دو هفته وقفه، فعالیتش را از سر گرفت.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، نیروهای پلیس ضدشورش کابل با توسل به زور خیمه معترضان را که در مقابل کمیسیون انتخابات برپاکرده بودند، جمع و با استفاده از گاز اشک‌آور آنان را پراکنده کردند.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، هرچند خیمه معترضان برچیده شده ولی آثار خشونت میان معترضان و نیروهای پلیس هنوز در محل به جا مانده است. چندین خودرو تخریب شده در محل دیده می‌شود و شواهد نشان می‌دهد که نیروهای پلیس از گاز اشک آور استفاده کرده‌اند.

کمیسیون انتخابات افغانستان فهرست نهایی نامزدهای انتخابات پارلمانی را ۲۲ مرداد اعلام کرد که ۳۵ تن از این فهرست حذف شده بودند. شماری از حامیان این افراد در مقابل کمیسیون انتخابات تجمع کردند.

اولین روز تجمع اعتراضی آنان با انفجار انتحاری در نزدیکی محل این معترضان همراه بود که منجر به کشته شدن یک سرباز پلیس و زخمی شدن سرباز دیگر شد. کمیسیون انتخابات از آن زمان تا امروز (شنبه) بسته باقی ماند.

مقام‌های کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرده بودند که فعالیت آنان در محلی دیگری ادامه داشته ولی عملا معترضان مانع ورود ده‌ها کارمند این کمیسیون به ساختمان آن شدند.

حفیظ الله هاشمی، یکی از اعضای کمیسیون انتخابات افغانستان تایید کرد که متوقف شدن فعالیت دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات مشکلاتی را ایجاد کرده که مهم‌ترین آن تهیه فهرست نهایی رأی‌دهندگان است که با مشکل مواجه شده‌ است.

او گفت، مشکلات باعث شد کمیسیون نتواند بر اساس تاریخ اعلام شده فهرست نهایی را تهیه و در محل‌های رأی‌گیری نصب کند.

هاشمی اخلال در استخدام کارمندان و هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش افغانستان را از مشکلات دیگر بر سر راه این کمیسیون اعلام کرد ولی گفت که کمیسیون مصمم است که انتخابات پارلمانی افغانستان ۲۸ مهر امسال حتما برگزار شود.

او گفت، اعتراض هواداران نامزدهای حذف شده باعث شده که دفاتر این کمیسیون هنوز در ولایت‌های پروان، بدخشان، سمنگان، پکتیا، تخار و ننگرهار بسته بماند. به گفته هاشمی، همزمان با دفتر کابل، دفاتر لوگر در جنوب کابل و قندوز در شمال افغانستان نیز توسط نیروهای پلیس باز شده‌اند.

در همین حال، در جریان حمله انتحاری امروز (شنبه) در شرق افغانستان و در نزدیکی کمیسیون انتخابات این کشور که ده‌ها معترض نیز تجمع کرده بودند، دست کم سه تن کشته شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.