صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / جامعه ایرانی مقیم ژاپن بازوی توانمند در تامین منافع ملی کشور هستند
جامعه ایرانی مقیم ژاپن بازوی توانمند در تامین منافع ملی کشور هستند

سفیر ایران در توکیو:

جامعه ایرانی مقیم ژاپن بازوی توانمند در تامین منافع ملی کشور هستند

ایرانیان مقیم ژاپن با مرتضی رحمانی موحد، سفیر ایران در این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار سفیر ایران در ژاپن با ایرانیان مقیم این کشور

به گزارش کسب و کار نیوز، در این گردهمایی ایرانیان مقیم ژاپن شامل اساتید شاغل در دانشگاه‌های ژاپن، دانشجویان، تجار و فعالان در بخش‌های مختلف اقتصادی ژاپن شرکت داشتند.

ابتدا سه تن از ایرانیان به نمایندگی از جمع حاضر سخنرانی کردند. خانم کیانی‌نژاد، استاد دانشگاه ریتسو میکان ایشیا پاسفیک به نمایندگی از تشکل دانشجویان دانشگاه‌های ژاپن (ایسیج) اظهار کرد: ما به عنوان یک سازمان غیر انتقاعی متشکل از اعضای علمی دانشجویان دانشگاه‌های ژاپن ضمن تبریک انتصاب سفیر جدید امیدواریم که همچنان از حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران برخوردار بوده و به تبادل نظر در موضوعات مختلف بپردازیم.

همچنین آقای مجدآبادی به عنوان یکی از ایرانیان موفق نیز طی سخنانی گفت: بنده ۲۴ سال است که در استان یاماگاتا در شمال ژاپن زندگی و شرکت نین یوس ژاپن در تولید برند کفش ورزشی را ایجاد کرده و حدود ۷۰ هزار تولید داریم که در نظر داریم نام و برند خود را در ایران با فناوری و کیفیت خوب ژاپن نیز عرضه کنیم و به عنوان تنها ایرانی مقیم در منطقه سندای در هفت استان شمالی ژاپن هستم.

سخنران بعدی همایش ایرانیان، دکتر عیوضی، دارای دکتری مکانیک از ژاپن بود که در سخنانی اظهار کرد: حدود ۲۰ سال است که در زمینه نفت و گاز با شرکت چیودا ژاپن همکاری می کند. وی گفت در دو سال گذشته پروژه‌های خوبی در ایران اجرا کردیم و امیدواریم که بتوانیم این همکاری‌ها را با حمایت سفارت ادامه دهیم.

در پایان نیز، رحمانی موحد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در توکیو با ابراز خوشحالی از حضور در جمع صمیمی ایرانیان اظهار کرد:  جامعه ایرانی سرمایه بزرگ کشور بوده و امروزه بیش از هر زمان دیگری ضرورت همبستگی و انسجام ایرانیان احساس می‌شود.

رحمانی موحد افزود: اکنون در شرایط خاصی در صحنه بین‌الملل هستیم و می‌توانیم با مشارکت و همدلی خدمات بیشتری را با همکاری ایرانیان مقیم ژاپن به مردم ایران ارائه دهیم.

وی هر ایرانی را یک ظرفیت و استعدادی دانست که در صورت هم‌افزایی و ارتقا همکاری‌ها می‌توانند سرمایه بزرگی را تشکیل دهند.

رحمانی موحد سپس اظهار کرد: سفارت، خانه شما ایرانیان است و بر اساس تخصص و علاقمندی جامعه ایرانی، بخش‌های اقتصادی، کنسولی، علمی و مطالعاتی، فرهنگی و دیپلماسی عمومی نمایندگی آماده همکاری در ارایه مشاوره و تبادل نظر و خدمات لازم است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.