صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / شرکت های هواپیمایی برای کاهش نرخ بلیت توافق کردند
شرکت های هواپیمایی برای کاهش نرخ بلیت توافق کردند

شرکت های هواپیمایی برای کاهش نرخ بلیت توافق کردند

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان گفت: در جلسه فوق العاده امروز (شنبه) که از سوی هواپیمایی کشوری برگزار شد، تمام شرکت های هواپیمایی توافق کردند که قیمت بلیت را کاهش دهند.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد گُرجی شامگاه شنبه در حاشیه آیین معارفه مدیر کل شرکت هواپیمایی آسمان پایگاه شیراز، در جمع خبرنگاران افزود: ما نیز در هواپیمایی آسمان در گام نخست سه کلاس بالای قیمت ها را کلا حذف کردیم و چنانچه مردم الان به سایت مراجعه کنند با بلیت های گران مواجه نخواهند شد.
** افزایش بهای بلیت هواپیما به صنعت حمل و نقل هوایی آسیب می زند
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی در این آیین گفت: افزایش بهای بلیت هواپیما به صنعت حمل و نقل هوایی کشور آسیب جدی وارد خواهد کرد.
محمد رضا رضایی کوچی افزود: مردم طی سال های اخیر به استفاده از هواپیما روی آورده اند و افزایش قیمت بلیت آنها را نسبت به استفاده از هواپیما بی رغبت خواهد کرد.
او ادامه داد: تاکنون نیز جلساتی برای حل این مشکل تشکیل شده و درخواست کرده ایم که قیمت ها کنترل و متعادل شود وگرنه صنعت حمل و نقل هوایی کشور زمین خواهد خورد.
نماینده مردم جهرم در مجلس، ضمن انتقاد از افزایش تعداد ایرلاین ها در کشور افزود: هر کس که از راه رسیده چند هواپیما خریده و یک ایرلاین راه انداخته است و چون هواپیما به تعداد کافی و برای جایگزینی نیست و توان مدیریتی هم ضعیف است شاهد افزایش تاخیر در پروازها و نارضایتی مردم هستیم.
رضایی کوچی گفت: تقاضا داریم که مجوز تاسیس ایرلاین داده نشود مگر در مواردی که متقاضی از یک پشتوانه مالی قوی برخوردار باشد تا بتواند به بهترین شکل ممکن خدمات رسانی کند.
انجمن شرکت های هواپیمایی نیز شامگاه اعلام کرد: در جریان جلسه‌ای که میان مسئولان شرکت‌های هواپیمایی داخلی و سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد، نرخ پروازها تا پایان مهرماه تعیین شد و هیچ شرکتی اجازه ندارد بالاتر از این نرخ‌ها بلیت بفروشد.
«مقصود اسعدی سامانی» دبیر این انجمن با اشاره به برگزاری جلسه روز شنبه اعلام کرد: در جریان این جلسه شرکت‌های هواپیمایی ایرانی داوطلبانه اعلام آمادگی کردند که با وجود آزادسازی نرخ‌ها به منظور کمک به شرایط اقتصادی کشور و سیاست‌های صنعت هواپیمایی نرخ‌های مشخصی برای انجام پروازهای داخلی‌شان نهایی کرده و تا پایان مهر ماه امسال تغییری در آنها ایجاد نکند.
به گفته وی، با اجرایی شدن این سیاست، نرخ‌های اجرایی شده در طول روزهای گذشته به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.
۶۱۲۲ / ۲۰۲۷

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.