صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سازمان ملل: مهاجرت از ونزوئلا به نقطه بحران نزدیک شده است
سازمان ملل: مهاجرت از ونزوئلا به نقطه بحران نزدیک شده است

سازمان ملل: مهاجرت از ونزوئلا به نقطه بحران نزدیک شده است

آژانس مهاجرات سازمان ملل اعلام کرد، خروج گسترده و دسته جمعی مردم ونزوئلا از این کشور در حال نزدیک شدن به نقطه بحرانی است.

ونزوئلا

 به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، افزایش رو به رشد مهاجرت از ونزوئلا ناشی از بحران اقتصادی و سیاسی در این کشور باعث شده تا بسیاری از ساکنان این کشور به کشورهای همسایه شامل کلمبیا، اکوادور و پرو بروند.

قرار است در روزهای آتی نشستی برای رسیدگی به این روند در بوگوتا، پایتخت کلمبیا برگزار شود.

در برزیل، مخالفان حضور مهاجران ونزوئلایی در مرز دست به راهپیمایی و تظاهرات زده و باعث شدند تا مهاجران عقب رانده شوند. پرو نیز قوانین ورود مهاجران ونزوئلایی را به کشور در ماه جاری میلادی سخت‌تر کرده است و یک قاضی در اکوادور روز جمعه قوانینی مشابه را برای ورود مهاجران ونزوئلایی اندیشید.

جوئل میلمن، سخنگوی آژانس مهاجرت سازمان ملل در این باره گفت: اوضاع در ونزوئلا رو به وخامت است و نشانه هایی از هشدار اولیه دیده می‌شود. منابع مالی و ابزار مناسب برای رسیدگی به این بحران باید منسجم و در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: این اوضاع در حال نزدیک شدن به نقطه بحران است که ما در سایر نقاط دنیا شاهدش هستیم و می توان اوضاع در مدیترانه را شبیه به آن دانست.

آژانس مهاجرت سازمان ملل و آژانس عالی آوارگان این سازمان از کشورهای آمریکای لاتین خواسته تا ورود مهاجران ونزوئلایی را به کشورهایشان تسهیل کنند؛ از ۲۰۱۵، بیش از ۱.۶ میلیون تن از ساکنان ونزوئلا از این کشور خارج شده‌اند.

آندری ماهجیچ، سخنگوی آژانس عالی آوارگان سازمان ملل گفت که دولت‌های کشورهای درگیر اقدامات ستودنی را در جهت پذیرش مهاجران ونزوئلایی انجام داده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.