صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / دوشاخه های هوشمند ایکیا به لوازم خانگی انرژی میبخشند
دوشاخه های هوشمند ایکیا به لوازم خانگی انرژی میبخشند

دوشاخه های هوشمند ایکیا به لوازم خانگی انرژی میبخشند

شرکت ایکیا، غول سازنده لوازم خانگی که وارد حوزه دنیای خانه های هوشمند شده است، در آخرین تلاش خود رو به ساخت دوشاخه های هوشمند آورده است.

این دوشاخه ها که پیش از این در حد حرف بودند، در حال اجرایی شدن هستند. شرکت ایکیا تائید کرده است که در ماه اکتبر این دوشاخه های هوشمند را به بازار می فرستد.

ایکیا قیمت مدل اصلی را ۱۵۰ کرون نروژ که تقریبا ۱۸ دلار آمریکاست تعیین کرده است. این یک نسخه از دوشاخه با کنترل از راه دور مغناطیسی بی سیم است. این یک قیمت رقابتی است. این مدل ها با توجه به ویژگی هایشان معمولا از ۲۰ تا ۳۰ دلار قیمت دارند و میتوانند به دستگاه ها و لوازم منزل متصل شده و بدون اینکه نیاز به کشیدن آنها از برق باشد، امر کشیدن از پریز را با کمک پایه های مغناطیسی انجام دهند.

این پورت هوشمند به شبکه خانگی بی سیم شما متصل می شود و به شما امکان کنترل دستگاه هایی را می دهد که از طریق اینترنت تلفن همراه به دوشاخه متصل می شوند. این دوشاخه های هوشمند یک راه فوق العاده آسان برای هوشمندسازی خانه های شماست.

ایکیا همچنین بیان کرده است که این دوشاخه های هوشمند را تحت خانواده محصولات Tradfri موجود در این شرکت عرضه خواهد کرد. به این معنا که احتمالا همان پشتیبانی از هوم کیت اپل، الکسا و دستیار صوتی گوگل را خواهد داشت.

این برند محبوب لوازم منزل، پیش از این نیز با یک سیستم روشنایی هوشمند پا به دنیای اتوماسیون خانگی گذاشته بود. این سری از محصولات جدید ایکیا با نام Tradfri که به زبان سوئدی یعنی وایرلس؛ روانه بازار می‌شوند و همانند Philips Hue متکی بر استاندارد های زیگبی هستند.

هسته مرکزی این سیستم روشنایی یک هاب اترنت است که شبکه مورد نیاز برای لامپ‌های Tradfri را ایجاد می‌کند. باید گفت هیجان ‌انگیزترین بخش این سیستم روشنایی، هاب آن نیست! بلکه کلید یا همان کنترل هوشمندی است که به سنسور حرکتی مجهز بوده و نور را کم‌ و زیاد می‌کند. حال تصور کنید تکنولوژی دو شاخه های هوشمند نیز در این لامپ ها ادغام شود تا با یک سیستم روشنایی کاملا هوشمند در منازل خود طرف شوید.

شرکت ایکیا یکی از بزرگترین فروشگاه ‌های زنجیره ‌ای دنیا است که در زمینه طراحی، تولید و فروش مبلمان آماده، تختخواب، میز و سایر لوازم اصلی و فرعی منزل فعالیت می‌کند که ۴۱۲ فروشگاه در ۴۹ کشور دنیا دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.