صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / ترکان: مسائل بحرانی روی میز مانده است
ترکان: مسائل بحرانی روی میز مانده است

ترکان: مسائل بحرانی روی میز مانده است

مشاور رئیس جمهوری گفت: نظام تصمیم‌گیر به دلیل مجموعه‌ای از شرایط، آماده تصمیم‌گیری در خصوص مسائل بحرانی نبوده و مسائل بحرانی همچنان روی میز مانده است.

اکبر ترکان

به گزارش کسب و کار نیوز، اکبر ترکان مشاور رییس جمهوری عصر امروز در همایش عبور از بحران و رسیدن به توسعه از دیدگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به چالش‌های موجود در کشور اظهار کرد: صندوق‌های بازنشستگی و بانک‌ها دو چالش امروز کشور هستند و حقوق میلیون ها بازنشسته بنا به شرایطی به بودجه عمومی دولت متصل است در حالی که باید از سوی صندوق های خودگردان تامین می‌شد.

وی تاکید کرد: نظام تصمیم‌گیر به دلیل مجموعه‌ای از شرایط محیطی و درونی آماده تصمیم‌گیری در خصوص مسائل بحرانی نبوده و مسائل بحرانی همچنان روی میز مانده است.

وی ادامه داد: عدم تعادل در بازارهای ارزی، پولی، اشتغالی و کالا جزء چالش‌های اساسی امروز کشور است و متاسفانه ظرف چندماه بازار ارز کشور نزدیک به ۳ الی ۴ برابر جهش داشته است.

ترکان با بیان این‌که «نقدینگی در کشور علت اصلی جهش قیمت ارز است»، اظهار کرد: وقتی یک اتفاقی می‌افتد که نقدینگی در کشور ۲ و نیم برابر می‌شود جای تعجب نیست که رابطه نسبی دلار نسبت به ریال ۳ برابر شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.