چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / نیمی از گازرسانی روستایی خراسان رضوی در دولت تدبیر انجام شد
نیمی از گازرسانی روستایی خراسان رضوی در دولت تدبیر انجام شد

هفته دولت

نیمی از گازرسانی روستایی خراسان رضوی در دولت تدبیر انجام شد

مدیر شرکت گاز خراسان رضوی گفت: پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید 11 هزار و 176 کیلومتر شبکه گازرسانی روستایی در این استان انجام شده بود اما در طول این دولت افزون بر 50 درصد این میزان به طول هفت هزار و 368 کیلومتر به شبکه گازرسانی روستاهای خراسان رضوی افزوده شد.

سید حمید فانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از دولت یازدهم ۵۶ درصد جمعیت روستایی به شبکه گازرسانی دسترسی داشتند اما این رقم در پایان فعالیت دولت یازدهم به ۷۱،۵ درصد و هم اینک به ۸۳ درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه بهره مندی خانوارهای روستایی خراسان رضوی از شبکه گازرسانی تا پایان امسال به ۹۰ درصد ارتقا خواهد یافت ادامه داد: ۵۵۶ روستا در طول فعالیت دولت یازدهم گازرسانی شدند و در دولت دوازدهم نیز تاکنون ۲۹۷ روستای دیگر این استان از مزایای شبکه گازرسانی بهره مند شده اند.
مدیر شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در بخش شهری نیز هزار و ۲۲۳ کیلومتر شبکه گازرسانی در طول فعالیت دولت یازدهم و ۵۱ کیلومتر هم در سال نخست کار دولت دوازدهم در این استان اجرا شد. همچنین ۳۲۴ هزار و ۳۸۷ مشترک در دولت یازدهم و ظرف یک سال اخیر نیز ۳۷ هزار و ۹۱۷ مشترک شهری به شبکه گازرسانی در خراسان رضوی افزوده شده اند.
وی افزود: از ابتدای فعالیت دولت دوازدهم تاکنون شهر همت آباد و ۳۷۲ روستا با ۲۹ هزار و ۷۸۷ خانوار از مزایای گاز طبیعی بهره مند شده و عملیات اجرایی گازرسانی به شهر بار و ۳۸۳ روستا با ۴۵ هزار و ۳۸۱ خانوار در حال انجام است.
او گفت: هم اکنون از دو هزار و ۵۳۰ روستای واجد شرایط بهره مندی از شبکه گازرسانی در خراسان رضوی هزار و ۷۹۹ روستا به این شبکه متصل شده اند. تعداد مشترکان گاز روستایی و شهری در این استان نیز به دو میلیون و ۱۴۱ هزار فقره رسیده که از این تعداد یک میلیون و ۷۲۷ هزار مشترک شهری و ۴۱۴ هزار مشترک روستایی هستند.
۷۵۰۷/۶۰۵۳

همچنین مطالعه کنید:

صادرات نفت ایران به بالاترین رکورد ۶ ساله صعود کرد

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه فایننشیال تایمز با استناد به گزارش شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.