صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / غول های فناوری درباره انتخابات آمریکا جلسه تشکیل می دهند
غول های فناوری درباره انتخابات آمریکا جلسه تشکیل می دهند

غول های فناوری درباره انتخابات آمریکا جلسه تشکیل می دهند

تهران – ایرنا – تارنمای آمریکایی «بازفید» در گزارشی اعلام کرد، نمایندگان شرکت های بزرگ فناوری از جمله فیسبوک، گوگل، مایکروسافت و توئیتر روز جمعه در خصوص بررسی راه های جلوگیری از دخالت در انتخابات میاندوره ای ماه نوامبر آمریکا جلسه ای محرمانه برگزار می کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از بازفید، «ناتانیل گلیچر» رئیس بخش سیاستگذاری امنیت سایبری فیسبوک هفته گذشته شماری از مسئولان چندین شرکت از جمله گوگل، مایکروسافت و اسنپ چت را برای حضور در نشستی در دفتر توئیتر در سان فرانسیسکو دعوت کرده است.
بازفید گفته که به نسخه ای از این دعوت نامه که به شرکت های مختلف ایمیل شده، دست یافته است.
گلیچر در این دعوت نامه نوشته است: همانطوری که طی هفته های گذشته گفته ام، ما به دنبال برگزاری جلسه ای برای بررسی عملیات های داده ها، حفاظت از انتخابات و راهکارهای مقابله با این چالش ها هستیم.
این مقام فیسبوک نوشت که دستور کار این جلسه شامل سه بخش خواهد بود: هر شرکت کاری را که برای مقابله با عملیات های اطلاعات پراکنی انجام داده است، تشریح می کند؛ بحث در خصوص مشکلاتی که هر شرکتی با آن روبروست؛ و صحبت درباره اینکه آیا این جلسات ادامه داشته باشد یا نه.
ماه می گذشته، ۹ شرکت در جلسه ای در دفتر فیسبوک گردآمده و با نمایندگان دولت، معاون وزیر امنیت داخلی و نماینده ای از پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) در خصوص مشکلات مشابه گفت وگو کردند. نمایندگان شرکت ها اعلام کردند که دولت اطلاعات چندانی به آنها نداده است و آنها دلسرد شده اند.
شرکت های فناوری از جمله فیسبوک و توئیتر متهم هستند که در خصوص گزارش های مربوط به دخالت نهادهای اطلاعاتی خارجی و گروه های وابسته آنها در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا به کندی وارد عمل شدند.
نهادهای اطلاعاتی آمریکا، روس ها را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم کرده اند. روسیه این اتهام را رد کرده است. با این حال، «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا تاکنون ۱۳ نفر از اعضای «آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه» را به دخالت در آن انتخابات متهم کرده است.
شرکت مایکروسافت روز سه شنبه از شناسایی و غیرفعال کردن سایت هایی جعلی خبر داد که به گفته این شرکت، وابسته به دولت روسیه بودند و با هدف هک کامپیوترهای افراد و چند اندیشکده آمریکایی و نهاد مرتبط با کنگره ایجاد شده اند.
شبک**۹۴۲۳**۳۴۰۴

همچنین مطالعه کنید:

جزییات ارسال در دیجی‌کالا/یک سفارش، چند هزینه ارسال

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی در یک خرید اینترنتی چند کالا سفارش می‌دهید، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.