صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / نزدیکی یک سیارک بزرگ‌تر از اهرام مصر به زمین!

نزدیکی یک سیارک بزرگ‌تر از اهرام مصر به زمین!

سیارک

به گزارش کسب و کار نیوز وبه نقل از دیلی‌میل، هفته آینده طی یک رخداد نجومی عجیب سیارک عظیم الجثه‌ای که اندازه آن دو برابر هواپیما بوئینگ ۷۴۷ است، به سیاره زمین نزدیک خواهد شد.

این سیارک “۲۰۱۶ NF۲۳” نام دارد و بنابر گزارش‌ها قرار است ۲۹ اوت(۷ شهریور) در فاصله حدود ۵ میلیون کیلومتری از زمین گذر کند که این فاصله تقریبا ۱۳ برابر فاصله بین ماه و زمین است.

به گفته ناسا این سیارک عظیم با سرعت ۳۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت است. عرض سیارک ۲۰۱۶ NF۲۳ حدود ۱۶۰ الی ۱۷۰ متر است.

گفته می‌شود ارتفاع سیارک مذکور تقریبا ۱۶۰ متر است که این ارتفاع حتی از ارتفاع “هرم بزرگ جیزه”(Great Pyramid of Giza) مصر که ۱۳۸ متر است نیز بیشتر است.

ناسا حرکت این سیارک و دیگر “اجرام نزدیک زمین”(NEOs) را دنبال می‌کند تا از هرگونه تهدید احتمالی آگاه شود.

سیارک یاد شده در گروه سیارک‌های “آتنی”(Atens) قرار دارد. سیارک‌های آتنی گروهی از سیارک‌ها هستند که مسیر مدارشان آنها را به نزدیکی زمین می‌آورد. سیارک‌های آتنی با داشتن نیم قطربزرگ یا کمتر از یک واحد نجومی(AU) فاصله متوسط ​​از زمین تا خورشید، تعریف می‌شوند.

” آزمایشگاه پیش‌رانش جت”(JPL) ناسا با انتشار تصویری از یک نمودار تقاطع مدار این سیارک با زمین را نشان داد.

گفتنی است که سیارک ۲۰۱۶ NF۲۳ در رده “اجرام بالقوه خطرناک”(potentially hazardous objects) قرار دارد و دارای قدر مطلق ۲۲٫۹ است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.