صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / مشکلات بهداشت و درمان مشهد/نیاز این استان به ۲هزار تخت بیمارستانی

وزیر بهداشت اعلام کرد

مشکلات بهداشت و درمان مشهد/نیاز این استان به ۲هزار تخت بیمارستانی

وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات بهداشتی و درمانی مشهد گفت: در مشهد حداقل به ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی نیاز داریم.

وزیر بهداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر سیدحسن هاشمی در آیین افتتاح ۶ پایگاه‌ سلامت و سوله مدیریت بحران شهرداری مشهد که امروز در سوله بحران راستی برگزار شد، گفت: ما به کسانی که هدفشان خدمت‌کردن به مردم است افتخار می‌کنیم. مشهد چند دهه است که دارای مشکلات بسیاری است، بنابراین کسانی انقلابی و پایبند به اسلام‌اند که بتوانند گرفتاری‌های مردم را رفع کنند. این دسته از اقدامات، جهادی و جزء اعمال صالح است. امید داریم این دسته از اقدامات با سرعت بیشتری اتفاق افتد. در این راستا حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد و حاضریم اگر شهردار مشهد بپذیرد، همه خدمات درمانی علوم پزشکی را به شهرداری منتقل کنیم.  

وی افزود: ایجاد پرونده‌های الکترونیکی موجب می‌شود تا اطلاعات کافی در مورد این‌که در هر محله چه تعداد نوزاد، خانم باردار، بیماران مبتلا به بیماری قند، فشار خون و… به‌دست آید و برنامه‌ریزی‌های لازم برای شهروندان در هر محله‌ای انجام شود. اگر چه ایجاد چنین پایگاه‌هایی دیر است، اما بسیار تاثیرگذار است.

مشکلات بهداشت و درمان در شهر مشهد 

وی با اشاره به کمبودهای بهداشتی و درمانی در شهر مشهد، خاطرنشان کرد: مشهد در حوزه بهداشت و درمان مشکلات بسیار متعددی دارد. در مشهد حداقل به ۲ هزار تخت بیمارستانی نیاز داریم. هم‌چنین نیازمند ایجاد پایگاه‌هایی در حوزه سلامت هستیم تا مردم از هجوم‌آوردن به بیمارستان‌ها بی‌نیاز شوند.  

هاشمی تصریح کرد: افزون بر این کمبودها سالانه چندین میلیون زائر به مشهد سفر می‌کنند که برنامه‌ریزی‌های لازم برای مدیریت این جمعیت انجام نشده است. واقعیت این است که مشهد به دلیل انبوه غلظت سیاسی، همیشه رفتارهایی سراسر سیاسی داشته و خدمت‌رسانی به مردم  همواره در حاشیه قرار گرفته است؛ این درحالی است که مردم علاقه‌مندند که خدمت دریافت کنند.

وی با بیان این‌که پنج سال است که تلاش داشتیم تا چنین پایگاه‌های بهداشتی در سطح شهر مشهد انجام دهیم، افزود: خوشبختانه با همکاری‌های شورای شهر و شهرداری در دوره جدید این اتفاق در حال انجام است.

وزیر بهداشت افزود: نمونه سپردن مسئولیت و مدیرت خدمات درمانی به شهرداری‌ها در دنیا وجود دارد. درواقع خدمات سلامت را به پایگاه‌های شهرداری می‌سپارند. برای نمونه در مسکو تمام بیمارستان‌ها در اختیار شهرداری‌ قرار دارد. باید توجه داشت که کار ما سیاست‌گذاری و نظارت است، نه تصدی‌گری.  

هاشمی افزود: مدیریت بیمارستان‌ها کار بسیار سختی است و وظیفه پزشکان و دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت نیست، بلکه وظیفه دانشگاه، آموزش و تربیت پزشکان است و متأسفانه این کار بر دوش دانشگاه افتاده و همه ما را گرفتار کرده است.

وی گفت: شهرداری مشهد با همتی که داشته، توانسته است تا بخشی از مشکلات مردم را در حوزه سلامت رفع کند. در این راستا  مأموریت خود را که خدمت‌رسانی سریع به مردم در هنگام بحران و هماهنگی با دستگاه‌هاست انجام داده است و ۲۰ پایگاه سلامت را در دستور کار خود قرار داد. امید است تا این فعالیت‌ها ارتقا یابد.

وزیر بهداشت اضافه کرد: در واقع ایجاد چنین پایگاه‌هایی در سطح شهر موجب می‌شود خدماتی که در روستاها و حاشیه شهرها برای مردم فراهم شده، در قلب مشهد برای شهروندان سطح شهر نیز عملیاتی شود. در راستای ایجاد چنین پایگاه‌های سلامتی تلاش داریم تا همه شهروندان معاینه پزشکی شوند و برای هرکدام پرونده الکترونیکی سلامت تشکیل شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مصرف ماهانه ۵ میلیون قوطی شیرخشک در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، هانی تحویل زاده گفت: سازمان غذا و دارو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.