صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / محیط زیست در فاز سوم پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی مشارکت مالی می‌کند
محیط زیست در فاز سوم پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی مشارکت مالی می‌کند

محیط زیست در فاز سوم پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی مشارکت مالی می‌کند

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست از تعیین منابع مالی مشترک برای اجرای پروژه بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی توسط سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، حمید ظهرابی با اشاره به خبر تدوین پیش‌نویس فاز سوم پروژه بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی در مورد همکاری یا عدم همکاری برنامه عمران ملل متحد با این پورژه تصریح کرد: ارتباط پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی و برنامه عمران ملل متحد (UNDP) هیچ وقت قطع نشده است البته برخی به اشتباه تصور می‌کردند که همکاری آنها با پروژه یوزپلنگ قطع شده است در حالی‌که در فاصله زمانی بین پایان اجرای فاز دوم پروژه یوز تا طراحی فاز سوم پروژه، منابع مالی مورد نیاز برای تامین حقوق پرسنل، اجرای فعالیت‌های آموزشی و انجام تحقیقات از محل اعتبارات برنامه عمران سازمان ملل پرداخت می‌شد.

وی افزود: مسئله‌ای که روی آن اختلاف وجود داشت موضوع نحوه مشارکت کشور ما در اجرای پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی بود و در این زمینه با دستگاه‌های نظارتی چالش‌های زیادی داشتیم که خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر سازمان حفاظت محیط زیست، این موضوع حل و فصل و مجوز مشارکت در منابع به صورت کتبی برای ما صادر شد.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد میزان سهم سازمان محیط زیست در مشارکت منابع مالی پروژه یوز اظهارکرد: سعی می‌کنیم منابع مالی لازم را برای این پروژه نهایی کنیم اما هنوز عدد و رقم قطعی نشده است.

 پروژه بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی از سال ۱۳۸۰ با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و برنامه عمران ملل متحد با مشارکت کارشناسان داخلی و بین‌المللی  آغاز به کار کرد. پیش‌نویس فاز سوم پروژه بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی شامل اهداف، فعالیت‌ها، شاخص‌ها و خروجی‌های مورد انتظار از پروژه در فاز سوم در بازه پنج ساله است که به برنامه عمران ملل متحد (UNDP) در تهران ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.