صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / رژیم صهیونیستی توانایی مقابله با ملت فلسطین را ندارد

یک کارشناس مسائل خاورمیانه:

رژیم صهیونیستی توانایی مقابله با ملت فلسطین را ندارد

یک کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان این‌که رژیم صهیونیستی نتوانسته از رهگذر نظامی ملت فلسطین را وادار به تسلیم کند، به همین دلیل از مصر در خواست کرده تا برای آتش بس وساطت کند،‌گفت: انتفاضه بازگشت موجب فرسایش ارتش رژیم صهیونیستی شده  و این  رژیم نشان داده توانایی مقابله با ملت فلسین را ندارد.

هانی‌ زاده

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: آتش بسی که اخیرا بین جنبش‌های مبارز فلسطینی و رژیم صهیونیستی با وساطت مصر صورت گرفته، یک آتش بس کاملا ناپایدار و براساس درخواست رژیم صهیونیستی از مصر برای پایان دادن انتفاضه بازگشت است.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که  حدود سه ماه از آغاز انتفاضه بازگشت می‌گذرد،‌ موجب فرسایش ارتش رژیم صهیونیستی شده و  حتی رزمندگان فلسطینی با استفاده از ابزارهای ساده در واقع  ضربه‌های مهلکی بر پیکره اقتصادی رژیم صهیونیستی وارد کردند،‌ همچنین حمله به مراکز نظامی با استفاده از ابزارهای دستی و حمله به مزارع یهودیان شهرک نشین موجب شده رژیم صهیونیستی نتواند با مبارزان فلسطینی مقابله کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه  گفت: در طول هفته‌های گذشته رژیم صهیونیستی با بمباران مناطق مسکونی غزه سعی کرد نوعی دهشت‌افکنی و وحشت میان ساکنان نوار غزه ایجاد کند اما اخیرا پیامی از سوی رژیم صهیونیستی به مصر ارسال و درخواست شد تا وساطت کند و به درگیری‌ها پایان دهد.

هانی زاده در ادامه بیان کرد: طبیعی است که حضور نمایندگان حماس در مصر برای پایان دادن به درگیری‌ها به نوعی در حقیقت آتش بس کاملا موقتی است که می‌تواند در آینده شکننده هم باشد، در هر حال حتی تشکیلات خودگردان مایل به برقراری آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی نیست.

وی ادامه داد: اما دولت مصر تحت فشار قرار داده تا به طور مستقیم با حماس وارد مذاکره شود، بدون این که با تشکیلات خودگردان مذاکره‌ای داشته باشد، به همین دلیل در حال حاضر اختلاف نظر بین  تشکیلات خودگردان، دولت مصر و حماس تشدید شده زیرا حماس به طور مستقیم با مصر وارد مذاکره آتش بس شده که این آتش بس هم خیلی پایدار نخواهد بود.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: در واقع رژیم صهیونیستی نتوانسته از رهگذر نظامی ملت فلسطین را وادار به تسلیم کند و حوادث اخیری که در فلسطین اشغالی رخ داد و انعکاس بسیار وسیعی در رسانه‌های جهان داشت، موجب شد رژیم صهیویستی به شدت نزد افکار عمومی ملت‌های جهان در انزوا قرار گیرد و اکنون رژیم صهیونیستی به شدت نیازمند یک پروسه زمانی آرامی است تا بتواند وضعیت سیاسی خود را بازسازی کند، به همین دلیل از دولت مصر ملتمسانه خواسته برای آتش بس وساطت کند.

هانی زاده خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی نشان داد توانایی مقابله با ملت فلسطین را ندارد و از خشن‌ترین ابزارهای نظامی هم استفاده کرده اما نتوانسته به اهداف خودش برسد.

وی همچنین به انجام تظاهرات بازگشت توسط فلسطینی‌ها اشاره کرد و گفت: تظاهرات مردم فلسطین در انتفاضه بازگشت تاثیر سیاسی و رسانه‌ای خود را در جهان باقی گذاشته و اکنون ملت‌های جهان متوجه شدند که مردم فلسطین از رهگذر تظاهرات مسالمت آمیز سعی دارند مطالبات خود را به گوش ملت‌ها و نهادهای بین المللی برسانند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد: همین انتفاضه بازگشت موجب فرسایش ارتش رژیم صهیونیستی شده و موجب درخواست این رژیم از مصر برای وساطت است که آتش بس بین حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شود.

هانی زاده همچنین با اشاره به طرح معامله قرن اظهار کرد: در حال حاضر یکی از مسائل بسیار مهمی که در آستانه شکل‌گیری است، مساله معامله قرن است که این پروژه و طرح خطرناک اگر عملیاتی شود قطعا مشکلات و پیامدهای خطرناکی برای منطقه و ملت فلسطین به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که عربستان پیشنهاد کرده در مقابل پرداخت سالانه ۱۰ میلیارد دلار به فلسطینی‌ها از بیت المقدس به عنوان پایتخت فلسطین عقب نشینی کنند، اگر این طرح عملیاتی شود، بیت المقدس برای همیشه در اختیار رژیم صهیونیستی قرار خواهد گرفت و بخشی از ساکنان نوار غزه هم به صحرای سینا در مصر منتتقل می‌شوند.

 این کارشناس مسائل منطقه در پایان افزود: در مقابل رژیم عربستان، آمریکا، اردن و رژیم صهیونیستی به‌عنوان چهار ضلع یک مربع به ملت فلسطین فشار می‌آورند تا معامله قرن را بپذیرند و از بیت المقدس چشم پوشی کنند و از شهرک ابودیس به‌عنوان پایتخت تشکیلات خودگردان اکتفا کنند. در واقع این طرحی است که بین نتانیاهو، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن و ترامپ مورد بحث قرار گرفته و در حال شکل‌گیری است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.