صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / حذف «کنکور» راه‌حل مسئله نیست، مشکل ما فساد است

رئیس انجمن شیمی ایران:

حذف «کنکور» راه‌حل مسئله نیست، مشکل ما فساد است

رئیس انجمن شیمی ایران گفت: حذف کنکور راه حل مسئله نیست، مشکل اصلی مملکت ما فساد است چرا که با همین کنکور هم می‌توان پذیرش دانشجو را کنترل کرد.

پرفسور مجتبی شمسی پور

پروفسور مجتبی شمسی پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فردا کنکور هم حذف شود هیچکس مطمئن نیست چه سرنوشتی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فساد موجود در کنکور برای کشوری که از نظر سطح علمی نشان داده در دنیا بسیار توانمند است، مایه تاسف است، خاطرنشان کرد: استعداد و توانمندی جوانان ما را هیچ کجای دنیا ندارند. رشد دانشگاه‌های ایران، انتشار آمار بالایی از مقالات علمی و چاپ آن‌ها در بهترین مجلات دنیا و پیشرفت در سلول‌های بنیادی همه نشان از توانمندی کشورمان است اما این فسادی که بر روی مملکت ما افتاده مانع استفاده از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها است.

شمسی پور با اشاره به اینکه اگر قرار باشد کنکور حذف شود، به نظر من خالصانه اتفاق نمی‌افتد، تاکید کرد: حذف کنکور را می‌توان برنامه‌ریزی کرد، اما متاسفانه ما در هر مسیری که قدم برمی‌داریم، رانت خواری رخ می‌دهد که باعث می شود هر کس به حقش نرسد و از بهترین‌ها محروم شود. لذا ابتدا باید فساد از کنکور برداشته شود که درحال حاضر هیچ همتی برای آن وجود ندارد.

«کنکور تزریقی» به درد ما نمی‌خورد

رئیس انجمن شیمی ایران با تاکید بر اینکه کنکوری که دانش‌آموز برای موفقیت در آن ناچار باشد به موسسات آموزشی برود و یا تزریق انجام دهد، کنکور نیست، تصریح کرد: ما فرزندانمان را از دوران آغازین مدرسه به موسسات آموزشی می‌فرستیم که برای تست زدن در کنکور آماده شوند که به یک منبع درآمد برای بسیاری تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: جمعیت زیادی از جوانان کشورمان به عشق اینکه در آینده از نظر مالی تامین شوند، به رشته‌های علوم پزشکی روی می‌آورند در حالی که هیچ کجای دنیا وضعیت رشته‌های علوم پزشکی نظیر ایران فاجعه بار نیست و ما از استاندارد دنیا خارج هستیم که از نقاط ضعف ماست.

شمسی پور ادامه داد: اگر جوانان ایرانی به سایر رشته‌ها نظیر علوم پایه راغب شوند، رشته‌های دیگر را بسیار شاداب‌تر و فضای مفیدتری را در کشور فراهم می‌کنند اما متاسفانه هیچکس تاکنون سعی نکرده این مسئله را حل کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.