صفحه اصلی / ورزشی / توپ و تور / رستمیان: اماراتی‌ها پول زیادی در جوجیتسو خرج می‌کنند و حرف، حرف‌ آن‌هاست
رستمیان: اماراتی‌ها پول زیادی در جوجیتسو خرج می‌کنند و حرف، حرف‌ آن‌هاست

رستمیان: اماراتی‌ها پول زیادی در جوجیتسو خرج می‌کنند و حرف، حرف‌ آن‌هاست

رییس انجمن جوجیتسو می‌گوید اماراتی‌ها به همراه عربستان مسائل سیاسی را در مسابقات جوجیتسو دخالت داده‌اند.

جوجیتسو

به گزارش کسب و کار نیوز از جاکارتا، محمدحسن رستمیان، رییس انجمن جوجیتسو درباره اولین حضور این رشته در بازی‌های آسیایی گفت: با این روندی که جوجیتسو در پیش گرفته و هزینه‌هایی که اماراتی‌ها در این رشته می‌کنند جوجیتسو در المپیک هم حضور خواهد داشت، منتها بدرفتاری‌هایی که از اماراتی‌ها سرمی‌زند اصلا جالب نیست. دخالت آن‌ها در قرعه و داوری‌ها مشهود است. اماراتی‌ها با جذب جوجیتسوکاران برزیل به دنبال کسب تمام طلاهای مسابقات هستند و برای این که موفق باشند “سبک مبارزه” را که ما در آن قدرتمند هستیم  به بازی‌ها نیاورده و تنها سبک “نوازا” (خاک) را وارد مسابقات کرده‌اند.

او در ادامه گفت: اگر به جدول مسابقات توجه کنید می‌بینید که همه اماراتی‌ها با قرعه استراحت مواجه شده و در مراحل بعد هم با کشورهایی که جوجیتسو ندارند برخورد خواهند کرد. ما و سایر کشورها به این موضوع اعتراض کرده‌ایم، اما چون اماراتی‌ها پول زیادی در این رشته خرج می‌کنند حرف، حرف‌ آن‌هاست. تمام داوران مسابقه کارمندان برزیلی جوجیتسوی امارات هستند.

رستمیان درباره دخالت‌های سیاسی در مسابقات گفت: اماراتی‌ها به همراه عربستانی‌ها تحت تاثیر مسائل مختلف و اختلافات مسائل سیاسی را نیز در مسابقات دخیل کرده و رفتارهای نامناسبی می‌کنند. همه دیدیم که داوران به ناحق به امیر حسین اخطار دادند و او را مغلوب حریف کردند.

رییس انجمن درباره سرمایه گذاری سایر کشورها در جوجیتسو گفت: اگر مسابقات درست برگزار شود بچه‌های ما شانس بالای برای کسب مدال دارند؛ اما متاسفانه این‌طور نیست. همان‌طور که اشاره کردم ما در بخش مبارزه بسیار قدرتمند هستیم. سرمایه‌گذاری سایر کشورها در این رشته زیاد شده است، چرا که رشته پرمدالی بوده و جذابیت‌های خاص خود را دارد. ما در گذشته رقیب نداشتیم اما حالا همه در حال کار هستند و پیشرفت زیادی کرده‌اند.

رستمیان در پاسخ به این سوال که رشته شما بسیار بین فدراسیون ورزش‌های رزمی و جودو دست به دست شد تا در نهایت در فدراسیون جودو فعالیت خود را ادامه دهید آیا از این شرایط رضایت دارید؟ گفت: حضور در فدراسیون جودو بهتر ار رزمی است چرا که در فدراسیون ورزش‌های رزمی تعداد رشته‌ها زیاد است و توجه لازم به جوجیتسو نمی‌شد. البته ما باید به صورت انجمن یا فدراسیون مستقل فعالیت خود را ادامه دهیم و در بیرون از ایران هم این‌طور تصور می‌شود. این نیاز به بودجه مستقل دارد و تا بودجه مستقل نداشته باشد نمی‌تواند به تمام اهداف خود برسد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تیم بسکتبال باویلچر مردان

حضور تیم بسکتبال باویلچر مردان در قهرمانی آسیا تایلند با ویلچرهای شکسته!

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهرداد آگین افزود: برای شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.