صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / جلوگیری از عفونت‌های ناشی از “کاتتر” با فیبرهای نوری اشعه فرابنفش
جلوگیری از عفونت‌های ناشی از “کاتتر” با فیبرهای نوری اشعه فرابنفش

جلوگیری از عفونت‌های ناشی از “کاتتر” با فیبرهای نوری اشعه فرابنفش

مطالعه اخیر پژوهشگران نشان می‌دهد که فیبرهای نوری اشعه فرابنفش می‌توانند از عفونت‌های ناشی از "کاتتر"(catheter) جلوگیری کنند.

فرابنفش

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از گیزمگ، کاتتر در پزشکی یک لوله نازک، معمولا بلند و قابل انعطاف و ساخته شده از مواد دارای کاربرد در پزشکی است که در طیف گسترده‌ای از حیطه‌های دانش پزشکی و بهداشت کاربرد دارد. کاتترها وسیله‌ای در پزشکی هستند که می‌توانند در بدن بیمار برای یک هدف معین استفاده شوند. کاتترها با داشتن کاربردهایی که در پزشکی دارند اما متاسفانه گاهی اوقات آلوده می‌شوند. اکنون پژوهشگران دریافته‌اند فیبرهای نوری اشعه فرابنفش ممکن است این آلودگی و عفونت‌ها را از بین ببرد.

بر اساس یک مطالعه انجام شده در “دانشگاه کلمبیا”، اشعه فرابنفش می‌تواند در کشتن باکتری‌های مضر کاتتر موثر باشد.

پژوهشگران دانشگاه کلمبیا در مطالعه اخیرشان از یک لیزر برای فرستادن اشعه فرابنفش از طریق فیبرهای نازک انعطاف‌پذیر نوری استفاده کردند. هنگامی که این فیبرها در میان کشت بافتی حاوی باکتری “استافیلوکوک اورئوس(طلایی) مقاوم به متی سیلین”(MRSA) قرار گرفتند، نور در طول فیبرها پخش شد و میکروب‌ها را از بین برد.

پروفسور “دیوید جی برنر”(David J. Brenner) محقق ارشد این مطالعه گفت: مطالعه ما نشان می‌دهد اشعه فرا بنفش که توسط فیبرهای نوری تامین می‌شود، می‌تواند به دستگاه‌های نفوذ به پوست متصل شود و در از بین بردن عفونت‌های ناشی از کاتتر استفاده شود.

این مطالعه در مجله PLOS ONE منتشر شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.