صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / نفوذ ربات های ایرانی به فرایندهای اداری
نفوذ ربات های ایرانی به فرایندهای اداری

ایرنا گزارش می کند

نفوذ ربات های ایرانی به فرایندهای اداری

یک گروه استارتاپی در کشور موفق به تهیه نرم افزار ربات ساز شده است که انجام فرایندهای اداری به صورت رباتیک (کاربر مجازی) را تا اندازه زیادی ممکن می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، خودکارسازی فرایند رباتیک* به این معنی است که به کمک برنامه نویسی یا نرم افزارهای ربات ساز، امور و فرایندهای نرم افزاری (نظیر امور اداری شرکت ها) به صورت خودکار انجام شود؛ به طوری که دیگر به نیروی انسانی نیازی نباشد. در این صورت با ربات های نرم افزاری روبروییم.
شاید آشناترین کاربرد این نوع ربات ها، طراحی ربات های تلگرامی برای بعضی کاربری های مشخص مانند کانال های اطلاع رسانی در شبکه های پیام رسان مجازی باشد.
یک گروه استارتاپی در کشور با حضور چهار کارشناس برنامه نویسی و متخصص مدیریت کسب و کار توانسته اند این نوع ربات ها را برای کاربری های اداری توسعه دهند.
کارشناس فنی و برنامه نویس این گروه امروز (پنجشنبه) در این مورد به خبرنگار علمی ایرنا گفت: تیم ما در زمینه خودکارسازی و بهینه سازی رباتیک فرآیندهای اداری فعالیت می کند.
آرش ابراهیمی ادامه داد: در مجموع ربات هایی را طراحی می کنیم که قادر به انجام همه کارهایی اند که نیروی انسانی با کیبورد (صفحه کلید) و موس (موشواره) انجام می دهد.

*** رواج فرایند خودکارسازی کمتر در کشور
ابراهیمی افزود: ما می توانیم ربات هایی در برنامه سیستم عامل ویندوز بنویسیم که تا میزان زیادی نیاز به نیروی انسانی را کاهش می دهد و موجب افزایش کارایی می شود.
وی در مورد این شاخه از علوم رایانه گفت: این شاخه صنعت شناخته شده ای در جهان به نام خودکارسازی فرایندهای رباتیک است که کمتر در ایران توسعه یافته است اما شرکت های زیادی در کشورهایی که در حوزه فناوری اطلاعات شناخته شده اند در این زمینه فعالیت می کنند.
این دانش آموخته رشته برنامه نویسی رایانه ای در مورد فعالیت این گروه که در قالب یک شرکت استارتاپ پیگیری می شود، یادآور شد: شرکت را سال قبل ثبت کرده ایم؛ ولی تکمیل نوشتن نسخه اولیه نرم افزار کاربر مجازی بیش از ۶ سال (از ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۳) زمان برد و در این میان همکاران به صورت پاره وقت با مجموعه همکاری می کردند.
ابراهیمی در مورد دانش بنیان شدن این گروه استارتاپی افزود: قابلیت دانش بنیان شدن را داریم ولی به طور کلی در شهرستان ها محدودیت زیاد است و به همین دلیل برای عرضه کار خود یا باید در نمایشگاه های بزرگ مانند الکامپ و اینوتکس شرکت کنیم یا با سرمایه گذاران در شهرهای بزرگ ارتباط داشته باشیم.
وی در مورد فروش یک سال گذشته شرکت گفت: حدود ۱۰۰ میلیون تومان فروش داشته ایم که ۳۰ میلیون تومان آن درآمد حاصل از فروش ربات های کوچک نرم افزاری بود و بقیه از ربات هایی حاصل شد که به صورت اختصاصی برای کارفرماهای مشخص و کاربری های متداول می نویسیم.
نسخه اولیه پروژه ساخت نرم افزار کاربر مجازی تاییدیه شورای عالی انفورماتیک کشور، نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال و مجوز مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال را کسب کرده و کاربر مجازی به نسخه ۵ ارتقا یافته است.
این گروه استارتاپی همچنین در بخش ‘الکامپ پیچ' در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) که از ششم تا نهم مردادماه برگزار شد، شرکت کرده و دستاورد خود را ارائه دادند و موفق به کسب عنوان استارتاپ خلاق شدند.
نمایشگاه الکامپ رویدادی در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و رایانه است که همه ساله با حضور دست اندرکاران این حوزه و مخاطبان آنها در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
نمایشگاه الکامپ امسال در ۱۸ سالن و فضایی به مساحت حدود ۲۷ هزار متر مربع برای ارائه آخرین دستاوردهای این صنعت اعم از سخت افزار و نرم افزار به علاقه مندان برگزار شد.
…………………………………………………
* Robotic Process Automation یا rpa

علمی**۹۱۵۷*۲۰۱۷*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، اسفند سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.