صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / عذرخواهی دبیر جشنواره عروسکی تهران از بروز برخی ناهماهنگی ها
عذرخواهی دبیر جشنواره عروسکی تهران از بروز برخی ناهماهنگی ها

آیین دیروز شادپیمایی عروسک ها با ازدحام تماشاچیان روبرو شد

عذرخواهی دبیر جشنواره عروسکی تهران از بروز برخی ناهماهنگی ها

مبارک، استقبال مخاطبان از آیین شادپیمایی افتتاحیه جشنواره را بسیار دلگرم‌کننده و دور از انتظار دانست و بابت برخی ناهماهنگی‌ها عذرخواهی کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز از جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک، «مرضیه برومند» گفت: از روی ماه همه بچه‌ها و خانواده‌ها شرمنده‌ام. می‌دانستیم مردم به ما و نمایش عروسکی لطف دارند اما هرگز پیش‌بینی نمی‌کردیم این جمعیت عظیم به شادپیمایی بیاید و ازدحام حاضران باعث شد در برگزاری مراسم دچار مشکل شویم.
برومند افزود: امیدوارم مردم این کاستی‌ها را به زیبایی عروسک‌ها ببخشند و همچنان در جشنواره نمایش عروسکی که متعلق به همه هنردوستان و خانواده‌ها و کودکان ایران زمین است، همراه ما باشند تا آسمان عروسک‌ها همچنان آبی باقی بماند.

** کاتالوگ جشنواره
از سوی دیگر، خبر رسید که همزمان با نخستین روز برگزاری جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران کاتالوگ این رویداد منتشر شد.
این کاتالوگ با پیام‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون هنری وزیر مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران- مبارک آغاز شده است و در صفحات بعدی، ۲۰ هنرمند عضو شورای انتخاب این دوره از جشنواره معرفی شده اند.
در این مجموعه نمایش‌ های شرکت کننده در بخش‌های مختلف جشنواره مانند نمایش‌های صحنه‌ای، فضای باز، ملل، دانش‌آموزی و تجربه، خلاقیت و نوآوری نیز معرفی شده که شامل معرفی گروه اجرایی، خلاصه داستان و یادداشت کارگردان به زبان های فارسی و انگلیسی و عکس‌هایی از اجراست.
بخش بعدی این کاتالوگ، بزرگداشت سه هنرمند است؛ زهرا صبری در یادداشتی از «دَدی بودامجی» رییس اتحادیه بین‌المللی نمایشگران عروسکی (یونیما)، مورد تجلیل قرار گرفته است و فرشته ابراهیمی هنرمند تهرانی و وحید خسروی هنرمند کرمانشاهی در این کاتالوگ معرفی شده‌اند که به قول مرضیه برومند «هر کدام در شهر خود کاری کرده‌اند، کارستان».
بخش دیگر این کاتالوگ به معرفی کارگاه‌های آموزشی این دوره از جشنواره به صورت گزارش تصویری اختصاص دارد.
کارگاه‌های این دوره در اردیبهشت‌ماه برگزار شد که شامل موسیقی در نمایش توسط بامداد افشار، پیشنهاد تکنیک مناسب برای متن با حضور علی پاکدست، بازی‌دهندگی در نمایش عروسکی توسط مریم سعادت و طراحی‌صحنه در نمایش عروسکی با حضور سینا ییلاق‌بیگی بود. مدیریت این دوره از کارگاه‌ها را میرآرش مصطفایی بر عهده داشت.
همچنین در این کاتالوگ ۱۶ دوره گذشته جشنواره تئاتر عروسکی مرور شده است.
هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک یکم تا هفتم شهریور ماه برگزار می شود.

فراهنگ**۹۲۴۶**

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.