صفحه اصلی / استان ها / زنجان / نماز عید سعید قربان مظهر انسجام امت اسلام است
نماز عید سعید قربان مظهر انسجام امت اسلام است

امام جمعه زنجان:

نماز عید سعید قربان مظهر انسجام امت اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: نماز عید سعید قربان مثل نماز عید فطر مظهری از وحدت و انسجام امت اسلام است.

امام جمعه زنجان

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله «علی خاتمی» صبح چهارشنبه در خطبه‌های نماز عید قربان در مصلای خاتم الانبیای شهر زنجان، با بیان این‌که عید قربان، عید بندگی است، افزود: انسان‌ها همواره در معرض امتحان الهی هستند و در این راستا همواره مشکلات و چالش‌های زیادی را در زندگی تجربه می‌کنند و در هر شرایطی نباید انسان از یاد خداوند غافل شود.

وی با اشاره به ایام برگزاری حج ابراهیمی گفت: حج دارای جنبه‌های عبادی و سیاسی است، که باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا اثرات آن در جامعه مسلمین نمایان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان این‌که در دین مقدس اسلام عبادت و سیاست وجود دارد، گفت: حج با توجه به جنبه‌های سیاسی و عبادی که دارد تأثیرات مهمی در جامعه مسلمین می‌تواند داشته باشد.

خاتمی با بیان این که وحدت زمان و مکان از فضیلت‌های حج است، افزود: خانه خدا متعلق به همه مسلمان جهان است و در ایام حج فقیر و غنی و انسان‌ها از هر رنگ و نزاد در کنار هم قرار می‌گیرند.

وی با بیان این که امروز آل‌سعود اجراکننده سیاست‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه است، افزود: جنگ‌افروزی و توطئه‌های این کشور علیه جهان اسلام را مشاهده می‌کنیم، باید گفت سیاست اصلی آمریکا در میان مسلمانان جنگ‌افروزی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان این‌که آمریکا همواره در تلاش برای ایجاد نفاق و دشمنی بین مسلمانان جهان است، و آل‌سعود و آل‌خلیفه بهترین ابزار برای پیشبرد این سیاست آمریکا هستند، افزود: امروز کسانی که ادعا خادمی الحرمین الشریفین رادارند دستشان به خون مسلمان یمن و بحرین آلوده است.

وی یادآور شد: مسلمانان باید متحد و همدل شوند و امروز وحدت یک امر ضروری است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.